Klacht POSTNL: Pakket zoek

# 319769
Lausz

Pakket uit China , traceerbaar tot 3 augustus 2018 .
LX484237659NL
3 x contact gehad met Postnl .
Pakket lag in 1e instantie bij inklaringen werd er door medewerker Postnl gezegd . Moest volgens deze medewerker wel weer bellen als er geen wijzigingen in tracking waren na paar dagen .
2e contact , geen verandering in tracking status .
Weer werd er gezegd dat pakket bij inklaringen ligt .
Kan totaal 4 weken duren voordat pakket vrijgegeven wordt . Ik moest maar afwachten .
Vandaag 3e contact want dit voelt niet normaal . Nog nooit meegemaakt dat het zo lang moet duren .
4 weken bijna verstreken .
Postnl medewerker vertelde mij zonet dat pakket niet te traceren is . Niets te vinden in systeem. Dat ik maar contact op moet nemen met verzender .
Wat kan de verzender uit China nog uitrichten als pakket in Nederland is .
Zelf kan ik het met diverse apps traceren tm 3 aug.
Pakket is in NL .
Postnl waar is mijn pakket ?

Pakket is kwijt , Postnl waar is mijn pakket ?

Geachte heer/mevrouw Csik,

Uit uw bericht begrijp ik dat u uw zending uit het buitenland tot op heden niet hebt ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat u erg teleurgesteld bent, zeker omdat mijn collega's u al eerder andere informatie hebben gegeven. Mijn excuses hiervoor.

Ik heb ook uw zending erbij gepakt en ik zie dat dit pakket inderdaad erg lastig te volgen is. Uw pakket is niet bekend in ons interne systeem, maar wel via onze website: www.postnl.post. Deze website verzameld scans van de buitenlandse post organisatie. In dit geval betekent dat dat de scans die u op deze website ziet, niet gemaakt zijn door PostNL, maar dat deze doorgegeven zijn door de buitenlandse post organisatie. Eigenlijk betekent dat dat uw zending in Nederland verder gaat via ons briefpost kanaal. Briefpost is niet te traceren en daarom kunnen mijn collega's en ik ook geen informatie over dit pakket vinden in onze interne systemen.

Ik raad u toch aan om nogmaals contact op te nemen met de afzender. Ook al zit de afzender in het buitenland, toch blijft de afzender verantwoordelijk voor uw pakket totdat het in goede orde is afgeleverd. Als u uw zending dus niet hebt ontvangen, kan de afzender u eventueel een tegemoetkoming aanbieden of dit laten onderzoeken bij zijn/haar eigen post organisatie omdat daar betaald is voor de verzending.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: www.postnl.nl/klantenservice

Thera
    PostNL