Opgelost door POSTNL: Pakket zoek

content Opgelost
Jacob Sps

Op 13 augustus is er voor mij een pakket aangekomen vanuit China en nog steeds heb ik het nog niet ontvangen. In de PostNL app staat al een paart weken dat het in het sorteercentrum is. Via Facebook contact gezocht met PostNL maar die beloven veel maar er gebeurt niks. Ik wil graag een oplossing.

pakket leveren, daar heb ik recht op en is de plicht van Postnl te bezorgen.

Geachte heer Spies,

Bedankt voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u al een tijd wacht op een pakket uit het buitenland. Graag geef ik een reactie.

Ik zie dat het pakket met de code 3SINOT1195715 al op 13 augustus in Nederland aangekomen is. Op 16 augustus is het pakket vrijgegeven door de douane, en vervolgens ligt het pakket stil. Er is onderzoek nodig om te achterhalen wat er mis gaat. Dit onderzoek kan niet door de geadresseerde gestart worden. De afzender kan conform de overeengekomen voorwaarden bij de eigen postorganisatie een onderzoek naar uw zending opstarten.

De afzender kan alleen een onderzoek laten opstarten via de postorganisatie in het buitenland waarmee de overeenkomst is aangegaan.

Volgens de overeenkomst die is afgesloten met de afzender kan er gekeken worden of er recht is op schadevergoeding dit zal alleen aan de afzender uitgekeerd kunnen worden en daarom kan de geadresseerde in Nederland geen onderzoek opstarten.

Mijn excuses voor het ongemak. Voor verdere vragen of opmerkingen kunt u ook altijd contact opnemen met onze Klantenservice:

Sannette
    PostNL
    Beste Sanette,
    het pakket ligt ergens op een PostNL locatie. Dat geeft de PostNL app ook aan. Dus moet ik bij jullie zijn en niet bij de verkoper. Wat heeft de verkoper hiermee te maken? Doe wel goed je werk en geef je collega's gewoon de opdracht het pakket zo spoedig mogelijk op de aangegeven plaats te bezorgen. Dat is jullie taak en plicht om zorgvuldig met pakketten om te gaan.Ik verwacht mijn pakket binnen een week want ik heb nu al lang genoeg gewacht. Dus doe je best.

Jacob SPS
    Geachte heer Spies,

Bedankt voor uw reactie.

De afzender van het pakket blijft verantwoordelijk voor uw pakket totdat u deze daadwerkelijk in handen heeft. Daarom verwijzen we in de eerste instantie door naar de afzender.

In dit geval zie ik dat ik niet goed naar de datum van de laatste scan heb gekeken. Mijn oprechte excuses hiervoor. Ik zie dat mijn collega een melding uitgezet heeft voor dit probleem. Mijn collega's van de onderzoeksafdeling zijn op dit moment nog druk bezig om uw pakket alsnog te bezorgen.

Het nummer van uw case is: 05300487. Voor verdere vragen, klachten of opmerkingen verwijs ik u door naar onze klantenservice. Die reageren doorgaans sneller op uw berichten. U kunt ze hier vinden: http://www.postnl.nl/klantenservice

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

Sannette
    PostNL
    Jacob Sps
    We zijn inmiddels een week verder en mijn pakket is nog steeds niet gevonden. Jammer.
    Geachte heer/mevrouw Spies,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u uw pakket nog niet heeft ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb in het onderzoek gekeken en ik zie een bericht van de juist afdeling van 10 september. Hierin wordt aangegeven dat de aangifte is afgerond, maar dat het pakket niet bij de juiste afdeling lag. Er wordt aangegeven dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Ik ga ervan uit dat je jouw pakketje snel in ontvangst kan nemen! Mijn oprechte excuses voor alle vertraging.

Jacob Sps
Uiteindelijke oplossing Er zit schot in de zaak. Mijn pakket is terecht en wordt bezorgd op de juiste plek. Onder voorbehoud want ik heb het nog steeds niet thuis. Ga vandaag naar ophaallocatie. Update: pakket opgehaald en eindelijk in bezit. Wel na sterk aandringen.