Klacht POSTNL: Pakket zoek

Louisvdd

Ik verstuur op zaterdag 14-3 een pakket naar de UK.
Zondag 14-3 is hij te zien op track and trace. Verwachte aankomst tijd tussen Maandag 15-3 en woensdag 17-3. Top dacht ik...

Woensdag 17-3 geen pakket in de UK en geen pakket meer te traceren op track and trace site. Bellen... nee meneer uw pakket gaat vandaag uit NL naar de UK. Morgen is hij weer te traceren.
Vandaag 19-3 weer controleren. Geen tracering mogelijk . Weer bellen (á €1 starttarief).. Meneer we zien uw pakket niet meer... Na 3x zijn doorverbonden weer een nieuw telefoonnummer gekregen. Ja wij kunnen uw pakket wel zien. Hij staat in Den Haag bij onbestelbare pakket.... Why? geen idee.. En nu? Nou doe maar uw telefoonnummer dan mail ik dat naar andere collega's en wordt u waarschijnlijk maandag gebeld. Waarschijnlijk krijg u uw pakket retour... Nee het pakket moet naar mijn klant in de UK... ja dat regel ik niet... fijn weekend.

Please HELP

2 mogelijkheden:
Mogelijkheid 1: Zorg dat mijn pakket bij mijn klant in de UK uiterlijk woensdag 25-3 afgeleverd wordt. Ik heb €52,50 betaald om een pakket van 40x40x40 cm en 27 kg daar te laten bezorgen zoals jullie dat aanbieden.

Mogelijkheid 2: Breng mijn pakket retour en vergoed de €52,50

Geachte heer van den Dobbelsteen,Vervelend om te horen dat uw pakket zijn bestemming niet heeft bereikt en herhaaldelijk door bent verbonden. Ik begrijp dat dit frustrerend is. Ik zie dat uw pakket te groot was om met de 'normale' pakketpost mee te gaan en dat het is overgedragen aan Extra@Home. Helaas hebben wij geen zicht op deze pakketten en/of de middelen om hier een onderzoek voor te starten, daarom kunt u het beste contact opnemen met hen. Zij zijn te bereiken op werkdagen tussen 08:00 uur en 20:00 en op zaterdag tussen 09:00 en 16:00 uur op het nummer: 088-2363774. Ik heb het vermoeden dat dit misschien al gemeld is, maar zij moeten ook het onderzoek starten om uw pakket terug te laten sturen, dus kunt u het beste (weer) contact met hen opnemen. Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd en ik hoop van harte dat dit zo spoedig mogelijk is opgelost en het pakket snel terecht is. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenserviceMet vriendelijke groet,
    Wilma
    PostNL
    Louisvdd
    Ik ben door betaling van €52,50 een overeenkomst met PostNL aangegaan. Dat jullie het weer aan een ander overdragen maakt mij niks uit. Om mijn klant tevreden te stellen heb ik een nieuw pakket via DHL opgestuurd en die is afgeleverdHet pakket dat ik aan jullie heb overgedragen en waar jullie geen zicht op hebben wil ik dus retour bezorgd hebben. Ik heb inmiddels een formulier voor zoek geraakte stukken ingevuld en zolang ik mijn pakket niet retour heb zal de klacht open blijven staan.
    Louisvdd
    Kortom jullie gaan zelf het onderzoek maar starten... Dat jullie een pakket, wat aan de afmeting en gewicht voldoen voor de overeenkomst die ik ben aangegaan, overdragen is voor mij als klant niet van belang.
    Volgens jullie telefonische dienst staat het pakket bij onbestelbare stukken in Den Haag. Ik zou zeggen neem contact op met ze en laat het pakket bij mij retour afleveren.
    Lukt dit niet dan wil ik de verzekerde waarde uitgekeerd hebben.
    Geachte heer van den Dobbelsteen,Ik begrijp dat dit erg vervelend is. Het maximumgewicht voor pakketten binnen de EU is echter 30 kilogram. Uw pakket woog een kleine 10 kilogram meer. Dit is de reden waarom het in eerste instantie aan extra @ home is overgedragen, maar waarom het retour zal gaan: zulke zware pakketten kunnen wij niet aan een buitenlandse postorganisatie overdragen helaas. U kunt dit eventueel hier nalezen: http://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/tarieven/?country=GB Ik zie dat u het navraagformulier inmiddels heeft toegestuurd. Dit zal worden opgepakt door één van mijn collega's van BackOffice. Ik hoop dat u uw pakket spoedig terug ontvangt!Met vriendelijke groet,
    Mena
    Louisvdd
    Ik heb zoals geschreven vorige week precies een zelfde pakket met DHL verstuurd naar mijn klant om hem toch te kunnen leveren met de spullen die hij besteld had. Voor het versturen nogmaals het pakket op de weegschaal en deze gaf 28.3 kg aan. Ook op de transportbon van DHL staat 28,2 kg dus de weegschaal die ik gebruikt heb voldoet. Lijkt me dus verstandig jullie weegschaal te laten eiken want ik weet dat jullie tot maximaal 30 kg gaan voor verzenden. ik wacht totdat het pakket retour is.