Opgelost door POSTNL: Pakketautomaat faalt waardoor retourzending web aankoop zoek is

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 355828
Gebruiker
Balou
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 28/2/2019 heb ik een retourzending (à €138,-) aan Zalando in gang gezet bij een pakketautomaat in Breda (3SEAGK023342506). Ik heb het pakket in een vak gestoken, deurtje gesloten en wilde de zending afronden op het display. Op de display knipperde een andere deur dan waar mijn pakket in zat. Uiteindelijk verbrak de automaat het proces waardoor de zending nooit is geregistreerd.
Hier heb ik direct over gebeld met de Klantenservice van PostNL waar mij telefonisch is verzekerd dat het goed zou komen.
Het pakket is tot op heden niet bij Zalando aangekomen en PostNL weet t ook niet te traceren. PostNL wijst naar Zalando omdat het retourlabel van hen komt en zij dus de opdrachtgever zijn. Zalando kan niets zonder verzendbewijs welke ik door de disfunctionerende automaat niet heb.
Na een heel weekend met de PostNL klantenservice te hebben gechat wordt er geen enkele actie ondernemen om te onderzoeken wat hier fout is gegaan en waar mijn pakket is.

De oplossing

Ik zou graag zien dat er een onderzoek wordt gestart naar 1; wat er precies fout is gegaan bij de automaat, 2; waar mijn pakket zich momenteel bevindt (mijn aanname is dat het pakket wel in PostNL sorteercentrum is belandt) en 3; naar de persoon die mij telefonisch heeft verzekerd dat het goed zou komen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding begrijp ik dat er iets mis is gegaan met het verzenden van het pakket, waardoor het pakket nu niet te traceren is. Ik kan me voorstellen dat u zich zorgen maakt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Een onderzoek mag alleen worden gestart door de betalende opdrachtgever. Dat is in dit geval, Zalando. Zalando kan hierover het beste contact opnemen met onze zakelijke klantenservice, om te overleggen wat de mogelijkheden zijn. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.
    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Balou
Datum
Uiteindelijke oplossing
Uiteindelijk Zalando zover gekregen het onderzoek te starten via hun zakelijke contact met PostNL. Pakket terecht, geld wordt geretourneerd.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen