Opgelost door POSTNL: Pakketbezorger laat onterecht 2x niet tekenen voor ontvangst

P van Dijk

Gistermiddag 27-02-2018 rond de klok van 16.00 uur werd bij ons gebeld. Toen ik de deur opende was de pakketbezorger alweer op weg naar beneden en stond er 2 pakketten van 2 verschillende afzenders buiten voor onze voordeur. Dat deugt al voor geen meter want de pakketbezorger had op geen enkele wijze had aangegeven dat er pakketten voor ons waren.

Wat alles nog erger maakt is het feit dat er voor beide pakketten voor ontvangst getekend moest worden dit dus niet is gebeurd. Later zag ik bij track en trace dat de pakketten om 20.23 uur waren afgeleverd hetgeen dus totaal in strijd is met de werkelijkheid.

In december van afgelopen jaar hebben wij ook al verschillende problemen gehad met het afleveren van pakketten zoals afleveren bij onze benedenburen terwijl wij gewoon thuis waren en het ook al een keer niet laten tekenen voor ontvangst. Deze laatste kwestie zou volgens Post NL niet meer te traceren te zijn en wij hebben dit toen maar laten rusten.

Echter voor ons is de maat nu vol, NIET Post NL maakt de dienst uit maar de desbetreffende pakketbezorger(s), die doet of doen gewoon wat hen het beste uitkomt, gewoon te gek voor woorden. Gisteravond rond de klok van 17.30 uur heb ik een klacht hierover telefonisch neergelegd bij Post NL.

De barcodes zijn 3S DRIE 005223101 en 3S INKT 981901501. Thans verwacht ik een diepgaand onderzoek bij Post NL en eis dat dit kwaad ook met wortel en tak word uitgeroeid. Stel dat wij niet thuis waren geweest, dan waren beide pakketten onbeheerd buiten voor onze voordeur blijven staan met alle risico's van dien. Bovendien betaalt de afzender extra voor deze dienstverlening en ook daar zal men niet blij zijn met deze gang van zaken.

Na het schrijven van dit bericht bel ik beide bedrijven op met een klacht over deze gang van zaken. Vorige keren is Post NL weggekomen met de geschetste gang van zaken, deze keer laten wij het er niet bij zitten en komt men bij Post NL niet zo gemakkelijk van ons af.

Hierbij roepen wij ook de Consumentenbond op om in actie te komen tegen dit soort praktijken. Wij zijn bepaald niet de enigen, op Klachtenkompas regent het klachten over Post NL.

Passende maatregelen die er voor zorgen die dit nu nog een keer gebeurt.

Geachte heer Van Dijk,

Bedankt voor het plaatsen van een bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp dat ik u de bezorging de laatste tijd niet is geweest zoals u van ons gewend mag zijn. Hierover het volgende.

Ik zie dat er voor zending 3SDRIE005223101 en 3SINKT981901501 contact is geweest met de afzender. Er is een klacht hierover geregistreerd onder casenummmer 04299192. Alles wordt besproken met de verantwoordelijke bezorger via zijn/haar leidinggevende. Als het nodig is, worden er gepaste maatregelen getroffen om herhaling in de toekomst te voorkomen. Hiervan ontvangt u geen terugkoppeling. Als u toch wil weten hoe uw klacht is opgepakt, mag u ons volgende week een bericht sturen via dit kanaal of via Twitter/Facebook. Dan kan ik dit voor u nakijken.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Sandra
    PostNL

P van Dijk
De bezorger wordt op zijn gedrag aangesproken en ik ga er van uit dat deze kwestie hiermede is opgelost