Klacht POSTNL: Pakketbezorger levert pakket onterecht niet af

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 487891
Gebruiker
A.J.B. Boog
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Voor de tweede maal pakje niet bezorgd. Pakketbezorger staat aan de verkeerde kant van de woning. Wij hebben een pakketbrievenbus. Pakketbezorger heeft de eerste keer het pakketje teruggestuurd omdat hij ons huis niet kan vinden. Tweede keer ook niet bezorgd. We hebben hem geholpen door een briefje op te hangen waar hij heen moest lopen. Hij is gewoon weggereden.
Wij wonen al 32 jaar op dit adres en nog nooit hebben we dit meegemaakt.

De oplossing

Ik verwacht dat een pakketbezorger goed kijkt waar hij zijn pakket moet bezorgen. Nu is hij twee keer weggereden.
We kunnen helaas er niet voor kiezen door wie onze pakketjes worden geleverd.
Ik zou heel graag van post nl verlost worden!
Post nl is niet bereikbaar!
We krijgen niet eens een reactie.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakketten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:
    - een omschrijving van de locatie van de pakketbrievenbus;
    - of de bezorger een gemist briefje heeft achtergelaten;
    - uw e-mailadres.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    A.J.B. Boog
    Datum
    Nog aanvullende informatie voor PostNl : Bezorger probeert het pakketje aan de achterzijde van onze woning af te leveren, maar aan de achterkant is alleen een schutting en de garage en een gewone brievenbus voor de 'normale' post. Er is ook geen bel (net als bij 4 van de 5 woningen aan dit achterstraatje). Tot nu toe werden alle pakketjes gewoon aan de voorkant afgeleverd, ook door Postnl. Naast de voordeur staat een pakketjesbrievenbus. Vorige week maandag kon de bezorger het adres niet eens vinden (aan de achterkant staat geen huisnummer) en afgelopen zaterdag(avond na 21.00 uur) hoorde ik wel een auto aan de achterkant, maar hij was al weg toen ik naar buiten ging. Wel was er een briefje met 'Wij hebben u gemist'. Kunt u de bezorger, die niet weet dat er ook een voorkant is MET een bel er op wijzen dat hij gewoon aan de voorkant het pakket kan afgeven of in de pakketjesbrievenbus doen. of anders gewoon aanbellen. Toevallig heb ik zojuist weer een pakketje ontvangen van Postnl, maar deze was van de expressdienst en hij kwam wel gewoon aan de voorkant. Dat is ook het meest logische.
    2e klacht is dat jullie niet te bereiken zijn voor klachten anders dan via Consumentenbond (twitter of facebook hebben we niet). Zelfs het telefoonnummer voor service/contact is (sinds vorige week? )niet meer operationeel.
    Svp contact via email : a.boog@kpnplanet.nl of telefonisch 06-12314400
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Hartelijk dank voor de toevoeging. Ik heb even voor u gekeken en zie dat de afzender van uw zending ook contact met ons gezocht heeft om een klacht te realiseren. De bezorger is via die weg dan ook ingelicht en ik ga er van uit dat het niet meer voor zou moeten komen. Mocht dit nou onverhoopt wel het geval zijn, wil ik u vragen ons opnieuw te benaderen. Dan weten wij dat het functioneren van de bezorger nog niet op peil is en kunnen wij hier naar handelen. Voor nu is uw klacht besproken en ik zal daarom uw klacht op klachtenkompas ook sluiten.

    Om terug te komen op uw constatering, u kunt ons nog wel telefonisch bereiken. Echter gaat dit nu via onze website, hier geeft u eerst uw gegevens door aan onze chatbot Daan, als u vervolgens belt worden al deze gegevens gelijk meegestuurd waardoor mijn collega’s van de telefonische klantenservice u sneller verder kunnen helpen. Ook is op de website een chat functie beschikbaar, u kunt dan live met een medewerker chatten; die zal u vervolgens verder assisteren.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A.J.B. Boog
Datum
Uiteindelijke oplossing
Bezorger zou aangesproken zijn, maar misschien zijn er dan meerdere want vandaag weer precies hetzelfde. De bezorger gooit een 'we hebben je gemist'-kaartje in de brievenbus aan de achterkant van het huis (waar geen bel is om contact te maken) en rijdt meteen weer door. Moet ik dus weer dezelfde klacht indienen ! Had me al voorgenomen niets meer via Postnl thuis te laten komen, krijg ik een cadeautje van mijn baas thuisgestuurd die natuurlijk niets afweet van incompetentie bij de bezorger van Postnl. Dus is het meteen getest of de oplossing gewerkt heeft. Dit werkt niet.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen