Klacht POSTNL: Pakketbezorgers een pin automaat meegeven dan kan alles aan de deur betaald worden.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 310389
Gebruiker
deteun
Datum
6 reacties

Details

De klacht


Datum: 2018-03-30 14:03:59
Onderwerp: brieven-en-bezorging
Wat is uw klacht:
Ik koop veel gitaren uit het buitenland !! Ik heb daar een bedrijfje in. Nu heb ik toevallig ontdekt gisteren dat een gitaar die uit Japan verzonden is met EMS ineens hier in Drunen bij de AH stond ?? Dit was een relatief goedkope gitaar ( €575 ),ik heb vaak veel duurdere. Nu blijkt dat omdat er inklaringskosten ..€38 betaald moesten worden dat de gitaar niet meer thuis bezorgt word???????? Toen ik de gitaar ging halen bij AH lag de gitaar open en bloot op een kast van postnl in de zon achter glas ,waar iedereen die bij de AH binnen is geweest langs loopt en de gitaar dus ook zo maar mee kan nemen . Wie heeft dit verzonnen om de pakketten niet meer thuis af te leveren omdat er een paar tientjes betaald moeten worden (stuur die rekening dan op ) ik heb ook wel eens gitaren van €4000- €5000 en die wil postnl zomaar open en bloot in een supermarkt stallen ,waar jonge meisjes van een jaar of 14-15 die daar verder niets mee hebben op moeten letten. PostNL... er zal toch wel iemand met een beetje verstand zijn die begrijpt dat dit absoluut niet kan ??????????

Dit heeft Postnl 3 maanden geleden ontvangen en ik kreeg een mail dat binnen 5 dagen een reactie zou worden gegeven!!!
Het is nu 30-06-2018 en ik wacht nog steeds ?????
En dan vind en ze het vreemd bij Postnl dat het bedrijf niet zo goed functioneert
Dat is een bunker, als je daar een serieuze klacht hebt is er niemand die een reactie geeft.

De oplossing

Bij bedrijven die geen btw hoeven te betalen bezorgen aan huis .

6 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Theuns,

    Vriendelijk bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat uw zending niet goed opgeborgen bij een afhaallocatie is komen te liggen. Mijn excuses voor het ongemak, graag reageer ik op uw bericht:

    We brengen sinds vorig jaar alle zendingen waar inklaringskosten over betaald moeten worden naar een afhaallocatie. De reden hiervan is omdat het betalen aan de servicebalie gemakkelijker is en we in het verleden incidenten hebben gehad dat mensen zich voordeden als postbezorgers en inklaringskosten gingen verhalen. Dit gaan we tegen met onze nieuwe werkwijze.

    Ik stuur uw klacht graag voor u door naar de juiste afdeling zodat dit besproken kan worden met de betreffende locatie. Ik zie dat er meerdere Albert Heijn supermarkten in deze omgeving staan, zou u ons kunnen vertellen wat het adres van de locatie is?

    Graag zouden we ook nog van u horen op welke dag u hier was, het tijdstip en de datum. Als het kan ontvangen we ook graag de barcode van de ontvangen zending.
    Wilt u als laatste een e-mailadres meesturen zodat we uw klacht volledig kunnen registreren?

    In afwachting van uw reactie verblijf ik.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL
  2. Auteur
    deteun
    Datum

    Voordat ik verder reageer op meerdere vragen.
    Een gitaar kun je niet opbergen in het kastje dat bij een AH vestiging staat (die zijn niet groot genoeg). Dus buiten alles om die kun je niet veilig opbergen!!
    Dus als ik een gitaar koop van €5000,- komt die open en bloot bij de uitgang van AH te staan ?
    En dat alleen omdat Postnl mij geen rekening kan sturen van €38,-

    En ook nog even deze opmerking Postnl is de enigste vervoerder waar ik contant moet betalen voor inklaringskosten !!

    Dus Postnl vind het wel makkelijk als ik met een auto naar een AH moet gaan rijden om een gitaar te gaan ophalen (terwijl ik al een fors bedrag betaal voor verzending om een gitaar vanuit buiten de EU hier te krijgen ) en daar €38 te gaan afrekenen ??
    Dat is bijna onbeschoft van Postnl zou ik zeggen.

    Ik vraag me ook wel af of Postnl mijn bericht wel goed gelezen heeft.

    Een gitaar die uit Japan verzonden is met EMS ineens hier in Drunen bij de AH stond.

    En dan vraagt Postnl Ik zie dat er meerdere Albert Heijn supermarkten in deze omgeving staan, zou u ons kunnen vertellen wat het adres van de locatie is?

    Er is in Drunen maar 1 Albert Heijn ????

    Daar was ik volgens mij rond 17.00 uur op donderdag 28-03- 2018

    Dit was de barcode EMS: EN010343504JP

    Mijn email adres is amatheuns@home.nl
  3. Auteur
    deteun
    Datum
    Ik wacht nog steeds op een reactie.
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Theuns,

    Uit uw bericht maak ik op dat u ontevreden bent over onze dienstverlening. Hier wil ik mijn excuses voor aanbieden.

    Zoals mijn collega aan heeft gegeven, hebben wij voor uw veiligheid en de veiligheid van onze bezorgers gekozen voor betaling op locatie. Frauduleuze praktijken hebben ons hiertoe bewogen.

    Ik zie dat er reeds een klacht aan is gemaakt voor dit probleem en ik zie ook dat de desbetreffende locatie is aangesproken hierop. Ik verwacht dan ook dat in de toekomst de pakketten wel veilig opgeborgen zullen worden.

    Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL
  5. Auteur
    deteun
    Datum
    Postnl snapt nog steeds niet dat ik als bedrijf wil dat dure gitaren van €4000-€5000 bij mij thuis afgeleverd worden, en niet in een supermarkt !!!!

    En waarom hoef ik bij geen enkele andere transporteur inklaringskosten aan de deur af te rekenen ?
    Geef daar ook eens antwoord op .
  6. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw Theuns,

    Wanneer er bijkomende kosten zijn, dan gaat een pakket naar een afhaallocatie. Ik kan dit niet voor u aanpassen.

    Alle informatie omtrent deze kosten kunt u hier terugvinden; https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/?searchResult=position1

    Ik kan geen uitspraken doen over andere postdiensten. Als u daar vragen over heeft dan adviseer ik u om contact op te nemen met de betreffende bezorgdienst.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
deteun
Datum
Uiteindelijke oplossing
Mensen met een bedrijf gewoon een rekening sturen voor de inklaringskosten (het gaat hier over ongeveer 40 euro ,zodat er geen dure gitaren bij een AH komen te staan. Maar zoals bekend Bij een klacht blijft Postnl een blok beton waar je niet doorheen komt of een fatsoenlijk antwoord krijgt.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen