Klacht POSTNL: Pakketbezorging de laatste weken regelmatig te laat.

sad Niet opgelost
R.F.W.G. Schuurman

Het komt de laatste weken met de regelmaat van de klok voor dat pakketten niet afgeleverd worden binnen het medegedeelde tijdblok. Als dat tijdblok is verstreken volgt een mailtje dat er een vertraging is en het pakket zo snel mogelijk bezorgd wordt. Als er dan tenminste nog in medegedeeld wordt hoe lang die vertraging is, maar nee hoor. Mijn ervaring is dat dit uren later kan zijn. Lekker als je daar speciaal voor thuisblijft en je weg bent als de bezorging alsnog plaatsvindt en de pakketten ook nog gedropt worden op een adres waar ik nooit toestemming voor gegeven heb. Waarom wordt de mogelijkheid geboden om buuradressen op te geven als hier toch niet naar gekeken wordt. Al met al vind ik de service van PostNL de laatste tijd ronduit slecht. Deze was een half jaar geleden noch prima. Schaam jullie!

Bezorgen binnen het doorgegeven tijdblok.

Geachte heer, mevrouw Schuurman,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding begrijp ik dat u een klacht heeft over een bezorging buiten het aangegeven tijdvak. Ik vind het spijtig om te horen dat de dienstverlening niet naar wens verloopt. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik begrijp dat het erg vervelend is als u op een pakket zit te wachten en hij komt niet binnen het aangegeven tijdvak. Helaas kan dit soms gebeuren. Het tijdvak is een indicatie gebaseerd op de gemiddelde bezorgtijd op uw postcode. Helaas kan deze afwijken van de werkelijke bezorgtijd vanwege de situatie onderweg of als u aan het einde van de route zit.

Bezorgers doen hun best om de indicaties te halen maar dit is niet altijd mogelijk. Mijn excuses voor de vertraging. Ik hoop dat de indicaties in het vervolg beter overeenkomen met de werkelijke bezorgtijd.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

R.F.W.G. Schuurman