Klacht POSTNL: Pakketje binnen EU (Barcelona) wordt vastgehouden bij de douane.

Remy

Hi,

De 11e is een pakketje vanuit Barcelona naar mij verstuurd.
De 18e krijg ik de melding dat deze wordt vastgehouden bij de douane..
"Retained by customs" nu vind ik het knap vervelend dat er ook geen PostNL T&T code aan gekoppeld is.... De douane al gebeld en die vertellen dat ik toch echt bij PostNL moet zijn.. Sowieso vreemd, want geloof dat er helemaal geen inklaringen gelden voor pakket en binnen de EU.. Mijn vraag: wanneer komt er duidelijkheid ontrent mijn pakketje die ik in principe toch al hoor te hebben..

Overigens, ervaar ik het als zeer storend dat er geen goede doorloop/communicatie is mbt douane/inklaringen/PostNL. Heel vermoeiend dat de "zwarte piet kaart" steeds onderling wordt doorgeschoven..

Traceren, T&T code eraan koppelen en doorsturen.

Geachte meneer/mevrouw,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakketje uit Barcelona nog niet bij u is aangekomen. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend voor u is.

De zending is echter nog niet bij ons in het systeem bekend. Om deze reden kan ik nog niets voor u betekenen. Wat u nu het beste kan doen is contact opnemen met de afzender. Deze partij kan namelijk een onderzoek opstarten om uit te laten zoeken waar de zending blijft en wat er aan de hand kan zijn.

Donna
    Klantenservice PostNL

Remy
    Hi,

Dank voor het antwoord. Echter, als u mijn klacht GOED gelezen heeft, kunt daaruit de conclusie trekken dat het pakketje al in NL is. Het pakketje is door de douane/inklaringen afgescaned in NEDERLAND. Waarom zou ik dan de verzender/correos moeten informeren... Beetje dubbel...uiteindelijk zal ik dat ook wel doen. Maar ik zie liever dat de partijen (inklaringen/douane/PostNL GOED communiceren en met oplossingen komen en werken aan een goed systeem! Gebrek aan inzicht is helaas een feit.
    Geachte heer Schinkel,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb uw bericht gelezen en nogmaals onze systemen gecontroleerd. Uw zending met code RF086741846ES kan wellicht in Nederland zijn (geweest) maar deze is niet fysiek in ons bezit geweest. Ik hoop dat u samen met de afzender tot een oplossing voor deze situatie kunt komen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar