Klacht POSTNL: Pakketje gesloten of kwijt binnen Postnl

Alto

Pakketje dat ik zou ontvangen is nooit bezorgd door Postnl.
Volgens track&trace is de bezorging vertraagd en bezorgdatum staat 8 april.

Nu krijg ik van de verzender te horen dat pakketje waarschijnlijk gestolen is door een medewerker van PostNL en dat ze alleen verzend kosten willen vergoeden en over de inhoud zeggen ze dat ze niks aan kunnen doen.

Hoe kan een met bewijs afgegeven pakket binnen Postnl kwijt raken ? Wie gaat nu mijn schade vergoeden ? Bestelde goederen zijn namelijk al volledig betaald door mij en heb hier ook betaal bewijs van.

Wil mijn pakketje alsnog z.s.m. ontvangen anders wil ik mijn aankoop bedrag en verzend kosten vergoed hebben van Postnl

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over uw zending die niet is bezorgd. Er is onderzoek gedaan en daaruit is gebleken dat de zending niet meer gevonden is. Het pakket zou volgens de verzender gestolen zijn en u wil graag een vergoeding. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ten eerste wil ik mijn excuses aanbieden voor het feit dat uw zending niet meer is gevonden. Ik heb mijn systeem geraadpleegd, maar kan daarin niet vinden dat het is gestolen zoals de afzender aangeeft. Wat er wel met de zending is gebeurd, heeft mijn collega van het onderzoeksteam spijtig genoeg niet kunnen achterhalen.

Aangezien het pakketje als standaard zending is verzonden, is er geen recht op een vergoeding. De zending is namelijk zonder aanvullende dienst, zoals een verzekering, verzonden. Ik raad u aan om hierover contact op te nemen met de afzender aangezien deze voor de verzendwijze heeft gekozen. Zij kunnen dit verder met u afhandelen.

Alto
Uiteindelijke oplossing Met andere woorden zegt postnl zoek het uit met je pakket.