Klacht POSTNL: pakketje ligt in depot Utrecht, maar Postnl weigert het nogmaals aan te bieden.

P. Hoop

Een week geleden kreeg ik een nietthuis briefje in de bus voor de bezorging van een pakketje uit het buitenland. Met een code en een T&T nummer heb ik iedere dag gezocht waar het pakketje was. Steeds werd gemeld dat het diezelfde dag bij een pakketpunt bezorgd zou worden. Is niet gebeurd. Klantenservice meldt nu dat het pakketje in het depot Utrecht ligt, maar dat alleen de afzender uit Luxemburg (die ik niet ken) het los kan krijgen. Patstelling. Wat nu?

Mijn pakketje is op depot Utrecht, graag oppikken en bezorgen!
In uw reactie stelt u dat u niet weet waar het pakket is. De door mij gebelde klantenservice van post.nl meldde mij dat het pakket zich in depot Utrecht bevindt, nadat het eerst op 25 september op mijn adres tevergeefs is aangeboden. Het is dus wel degelijk traceerbaar, ik heb een T&T code en een nietthuis-code. Het hoeft alleen maar uit het depot gehaald te worden en nogmaals naar mijn adres of naar het dichtstbijzijnde Postnl-punt gebracht te worden. Hoe kunt u trouwens beweren dat u niet weet waar het is? U hebt helemaal geen gegevens en traceercodes van mij gevraagd.!

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verwacht pakket uit Luxemburg. Tot op heden is uw pakket niet bij het PostNL-punt aangekomen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Tot mijn spijt moet ik u mededelen dat niet duidelijk is wat er met uw pakket is gebeurd en waar het pakket zich momenteel bevindt. Om die reden is nader onderzoek noodzakelijk. Bij onverzekerde pakketten uit het buitenland kan dit onderzoek alleen worden gestart via de afzender bij de postorganisatie in het land van herkomst. Het is daarom belangrijk dat u achterhaalt wie de afzender is en contact met deze persoon of dit bedrijf opneemt. U kunt voor uzelf nagaan of u een bestelling heeft geplaatst die uit Luxemburg komt of dat u bijvoorbeeld kennissen of familie in dat land heeft wonen die u een pakket gestuurd kan hebben. Wij kunnen u hierin verder niet ondersteunen, omdat er geen retouradres bekend is in het systeem.