Klacht POSTNL: Pakketje nergens te vinden

Klachtnummer
# 196169
Gebruiker
MarijeTjeerdsma
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb op 7 oktober 2016 een bestelling gedaan bij een Amerikaanse webshop, deze is keurig en netjes verzonden via USPS op 13 oktober, een track en trace code gekregen en rustig afgewacht totdat deze zou aankomen in Nederland. Het pakketje kwam dus uit Amerika. Het is een leren armbandje. De code die mij is meegegeven is LF104619432US, het probleem is dat sinds 30 oktober er niks meer is vernomen. Dit wordt mij enkel meegegeven: 30 okt 2016 10:52 AMSTERDAM, NETHERLANDS Departed. Sindsdien heb ik niets meer gehoord. Inmiddels al twee keer contact opgenomen met PostNL maar deze hebben mij vertelt dat hij nog niet door de douane is geweest.

De oplossing

Het pakketje terugvinden en tenminste weten wanneer ik het kan verwachten.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Tjeerdsma,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending uit het buitenland verwacht, maar deze nog niet hebt ontvangen.

    Ik kan in mijn systeem nog geen informatie vinden over de zending LF104619432US. Normaliter komen zendingen bij ons binnen en moet de buitenlandse tracking code worden omgezet in een Nederlandse 3S-code. Met deze 3S-code kunt u de zending volgen in Nederland. Dit kunnen wij voor u doen, maar dit kunt u ook zelf doen via: https://www.internationalparceltracking.com/#/search. U kunt de buitenlandse tracking code dan in het 3S-code veld zetten. Mocht er een 3S-code beschikbaar zijn, dan komt deze vanzelf te voorschijn.

    Ik wil u voor nu vragen om contact op te nemen met de afzender voor meer info. Ook kan de afzender een onderzoek opstarten bij de lokale postorganisatie om uit te laten zoeken waar het pakket is blijven steken.

    Met vriendelijke groeten,
    Donna
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    MarijeTjeerdsma
    Datum
    Hallo,

    Bedankt voor de reactie. Naar mijn weten is het pakket blijven steken ergens in Amsterdam. Ik zal contact opnemen met de verkoper, is het normaal dat een pakket 3 weken of meer in Amsterdam is?

    Met vriendelijke groeten.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Tjeerdsma,

    Bedankt voor uw reactie. Dit kan ik helaas zo niet zien. Het komt soms voor dat een pakket vertraging oploopt in de distributie. Zo lang dit pakket nog niet bij ons is kan ik geen informatie voor u achterhalen. Ik hoop op uw begrip.

    Met vriendelijke groeten,
    Donna
    Klantenservice PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen