Klacht POSTNL: Pakketje niet op aangegeven postnl-locatie

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 447698
Gebruiker
JapiT
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 23-05-2020 frommel een bezorger een melding door mijn brievenbus dat ik een pakketje kan ophalen bij een PostNL-locatie. Waarom wel die melding en geen pakketje? Het was mooi weer en ik zat voor de deur... Vervolgens naar de afhaallocatie MG Boekhandel, Pieter Calandlaan 98, 1068 NP Amsterdam. Krijg ik daar te horen: "Wij zijn helemaal geen afhaalpunt. Ja, per 1 juni weer wel." MG Boekhandel is een islamitische boekhandel. De koran wel, mijn pakketje niet. Naar Kon. Wilhelminaplein 17 gereden. Geen pakketje. "Het is 'onderweg' en wordt morgen afgeleverd. Maar waar kan ik niet zien..." Daar krijg je toch pukkels van... Was het pas nog de "Dag van de pakketbezorger". Moet ik hier nou om janken of schaterlachen?

De oplossing

Wat ik wil is tamelijk simpel: mijn pakketje, bezorgd op mijn adres, waar ik gewoon aanwezig ben.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik snap inderdaad dat u hier gefrustreerd over raakte. Het is redelijk makkelijk uit te leggen waarom u deze kaart ontving, maar de zending bij u thuis werd afgeleverd. Bij deze zending uit het buitenland zaten importkosten die u niet aan de deur bij de bezorger kan betalen. Deze kaart ontving u dan ook via de normale postbezorger die door onze inklaringsafdeling was verstuurd, deze had uw pakket dus niet bij zich. De zending is doordat deze importkosten er overheen kwamen direct naar een afhaallocatie verzonden, maar kwam wat vertraging in de sortering tegen waardoor deze pas een aantal dagen later daar aankwam dan aangegeven.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JapiT
Datum
Uiteindelijke oplossing
In de reactie van PostNL staat: "Het is redelijk makkelijk uit te leggen waarom u deze kaart ontving, maar de zending bij u thuis werd afgeleverd." Hier ontbreekt het woordje "niet" tussen zending en bij... Nogal suf om dat nu zo neer te zetten. Het andere punt is dat ik naar een verkeerde PostNL locatie werd en wordt gestuurd; ik heb inmiddels vijf kaartjes met het adres van een afhaallocatie die momenteel géén afhaallocatie is... Gelukkig is het pakketje inmiddels wél boven water op een andere locatie, maar om nou te zeggen dat ik blij ben: nee.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen