Klacht POSTNL: Pakketje niet op aangegeven postnl-locatie

sad Niet opgelost
JapiT

Op 23-05-2020 frommel een bezorger een melding door mijn brievenbus dat ik een pakketje kan ophalen bij een PostNL-locatie. Waarom wel die melding en geen pakketje? Het was mooi weer en ik zat voor de deur... Vervolgens naar de afhaallocatie MG Boekhandel, Pieter Calandlaan 98, 1068 NP Amsterdam. Krijg ik daar te horen: "Wij zijn helemaal geen afhaalpunt. Ja, per 1 juni weer wel." MG Boekhandel is een islamitische boekhandel. De koran wel, mijn pakketje niet. Naar Kon. Wilhelminaplein 17 gereden. Geen pakketje. "Het is 'onderweg' en wordt morgen afgeleverd. Maar waar kan ik niet zien..." Daar krijg je toch pukkels van... Was het pas nog de "Dag van de pakketbezorger". Moet ik hier nou om janken of schaterlachen?

Wat ik wil is tamelijk simpel: mijn pakketje, bezorgd op mijn adres, waar ik gewoon aanwezig ben.

Ik snap inderdaad dat u hier gefrustreerd over raakte. Het is redelijk makkelijk uit te leggen waarom u deze kaart ontving, maar de zending bij u thuis werd afgeleverd. Bij deze zending uit het buitenland zaten importkosten die u niet aan de deur bij de bezorger kan betalen. Deze kaart ontving u dan ook via de normale postbezorger die door onze inklaringsafdeling was verstuurd, deze had uw pakket dus niet bij zich. De zending is doordat deze importkosten er overheen kwamen direct naar een afhaallocatie verzonden, maar kwam wat vertraging in de sortering tegen waardoor deze pas een aantal dagen later daar aankwam dan aangegeven.

JapiT
In de reactie van PostNL staat: "Het is redelijk makkelijk uit te leggen waarom u deze kaart ontving, maar de zending bij u thuis werd afgeleverd." Hier ontbreekt het woordje "niet" tussen zending en bij... Nogal suf om dat nu zo neer te zetten. Het andere punt is dat ik naar een verkeerde PostNL locatie werd en wordt gestuurd; ik heb inmiddels vijf kaartjes met het adres van een afhaallocatie die momenteel géén afhaallocatie is... Gelukkig is het pakketje inmiddels wél boven water op een andere locatie, maar om nou te zeggen dat ik blij ben: nee.