Klacht POSTNL: Pakketje niet op de locatie waar dit hoort te zijn en simpelweg terug gestuurd naar afzender.

Kitkat

Gisteren een niet thuis berichtje in de brievenbus, vandaar met goede moed naar het afhaalpunt. Daar is het pakketje echter niet. Vervolgens gebeld met postnl krijg je te horen dat het pakketje geweigerd is bij het afhaalpunt en daarom maar retour is gestuurd. Postnl kan niets voor ons doen, we moeten maar contact opnemen met de afzender. Niet erg handig aangezien de afzender in het buitenland zit. Ook niet erg klantvriendelijk op deze manier. Je verwacht toch dat indien je een kaartje in de bus hebt dat het pakketje dan ook op de af te halen locatie ligt. Blijkbaar wordt hier geen rekening mee gehouden.

Pakketje alsnog traceren en afleveren bij ons huisadres.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een pakket uit het buitenland. Deze zou zijn geweigerd bij de locatie waardoor u het niet heeft kunnen ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat u het pakket niet heeft kunnen ontvangen. Het is niet geheel waar dat het pakket geweigerd is door de PostNL locatie. Het pakket is op 19 augustus bij u thuis aangeboden. Omdat u het pakket toen niet in ontvangst heeft kunnen nemen, is het pakket dezelfde dag nog naar een PostNL locatie gebracht. Hier heeft het van 19 augustus tot 3 september gelegen om af te halen. Omdat het pakket niet is afgehaald, is het retour gestuurd. Door een sorteerfout is het pakket daarna nogmaals aangeboden bij u thuis en bij de locatie, die het pakket heeft geweigerd, omdat het retour moest naar de afzender. Ik raad u daarom toch aan om contact op te nemen met de afzender.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Kitkat
Wij hebben nimmer een bericht ontvangen dat er een pakket is afgeleverd, het eerste bericht was op 4 september jl. Vervolgens ben ik meteen naar het afhaalpunt gegaan waar het pakket niet lag. In augustus was mij dus niet bekend dat er een pakket was. Als het pakket al eerder zou zijn afgeleverd is het raar dat ik pas op 4 september dit berichtje in de bus krijg. Ook op het afhaalbewijs staat deze datum. Blijkbaar is het pakket dus gaan zweven zonder dat ik hiervan wist.