Klacht POSTNL: pakketje nog steeds niet bezorgd

Klachtnummer
# 130064
Gebruiker
Sem
Datum
7 reacties

Details

Klacht

Beste PostNL,

Via Singapore Post kan ik zien dat het pakketje met referentienummer RF346323204SG al een aantal keren is geprobeerd bij mij te bezorgen, maar na 28-08 pas weer op 18-09 een poging is gedaan. Ik vraag me af wanneer die nu een keer wordt bezorgd als ik er ben en waarom die niet gewoon bij de buren wordt afgegeven als ik niet aanwezig ben? Binnenkort ga ik op reis en heb ik deze spullen nodig, dus er moet schot in de zaak komen.

Met vriendelijke groet,

Sem Snippe

Gewenste oplossing

Ik wil mijn pakket snel bezorgd hebben. Desnoods samen een tijd afspreken wanneer ik voor het pakket thuis moet blijven. Maar het liefst gewoon bij de buren op nummer 59 afgeven. Of andere buren maakt me ook niet uit.

7 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Snippe,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u het pakket met trackingcode RF346323204SG nog niet heeft ontvangen.

    Uit mijn gegevens blijkt dat dit pakket al vanaf 25 augustus in Nederland is. We hebben er toen de trackingcode 3SRIMU4397049 aan gekoppeld. Dit pakket hebben wij op 27 augustus geprobeerd te bezorgen. U was toen niet thuis; het pakket is toen op 28 augustus naar het afhaalkantoor gegaan. Daar is het pakket precies 3 weken gebleven, tot 18 september. Hierna is het pakket retour gegaan naar afzender. Dit proces is helaas niet tegen te houden. Mijn excuses voor het ontstane ongemak.

    U kunt het beste met afzender contact opnemen over dit pakket. Zij kunnen het pakket opnieuw toesturen. Hopelijk heeft u het nog voor uw vakantie.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Raf
    Klantenservice PostNL

  2. Auteur
    Sem
    Datum
    Beste Raf van de klantenservice,

    Absoluut belachelijk hoe er met mijn zending is omgegaan! Ik mag toch op zijn minst een "niet thuis" briefje in de bus ontvangen dat de bezorger is langs geweest!!! Daarop kunt u eventueel vermelden dat ik het pakketjes kan komen ophalen of dat u het bij de buren heeft gedeponeerd. Ik ben zeer ontevreden en hoop dat u met een gepaste oplossing komt! Nu wordt het probleem bij mij neergelegd en ben ik de klos. Ik heb de spullen 30 oktober nodig.

    Mvg,

    Sem
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Snippe,

    Ik begrijp heel goed dat u er zwaar van baalt dat het pakket retour is gegaan. Ik kan voor u een klacht aanmaken, wat betreft het niet ontvangen van het 'niet thuis' bericht/ afhaal bericht. Ik kan helaas niet zorgen dat het pakket nu weer terug gat naar u, dit moet u toch echt samen met de verzender regelen.

    In afwachting,

    Met vriendelijke groet,
    Hans
    Klantenservice PostNL

  4. Auteur
    Sem
    Datum
    Beste meneer/mevrouw,

    Graag zou ik dan een klacht indienen voor het niet in de bus doen van een niet thuis briefje. Maar wat heb ik hier aan? De afzender zegt dat dit niet zijn fout is en nu gaat het mij dus geld kosten. Heel erg triest. Het lijkt mij eerlijker als PostNL voor de kosten opdraait.

    Met vriendelijke (nog maar net) groet,

    Sem Snippe
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Snippe,

    Fijn dat u met ons een klacht wilt doorzetten over het 'niet thuis'/afhaal bericht. Vervolgens zal de bezorger hier op aangesproken worden zodat dit in de toekomst verholpen kan worden.

    Ik betreur dat u niet uw pakket hiermee terug zal krijgen en begrijp ook dat je hiervan baalt. Uw gegevens staan netjes genoteerd bovenaan in het bericht. Wil u alleen nog vragen om uw e-mail adres te mogen ontvangen zodat ik deze klacht kan voortzetten.

    Excuses voor het ongemak, Sem. Had graag meer voor u willen betekenen omtrent uw pakket terug halen of het financieren van de kosten. Dit is helaas niet mogelijk aangezien wij niet aansprakelijk zijn hiervoor.

    Met vriendelijke groet,
    Nova
    Klantenservice PostNL
  6. Auteur
    Sem
    Datum
    Dank voor u hulp. Hopelijk wordt er wat aan deze bezorger gedaan. Email: sem_snip@hotmail.com
  7. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Snippe,

    Hartelijk dank voor uw reactie en gegevens. Ik heb een melding gemaakt zodat de leidinggevende dit zal bespreken met de betreffende bezorger. Dit moet herhaling voor de toekomst voorkomen. Ik kan helaas niet meer terugdraaien wat er met uw zending is gebeurd en hoop van harte dat u er samen met de afzender uit komt.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen