Klacht POSTNL: Pakketje op adres 15 min. afstand geleverd

D.

Gisteren een niet thuis briefje ontvangen met een adres wat hier 15 minuten vandaan is. Niet bij onze buren geleverd. Klantenservice postNL gebeld. Zij gaf aan alleen een klacht in te kunnen dienen. Aangezien zij niet de contactgegevens heeft van de mensen waar het pakketje geleverd is, kon het pakketje daar niet opgehaald worden. Ik mocht het pakketje daar zelf ophalen, meneer was helemaal verbaasd, kent mij niet, en weet niks van een pakketje. Opnieuw postNL gebeld, mevr. U moet de afzender bellen, die zijn eindverantwoordelijk. Heel bijzonder, een bezorger van postNL maakt een fout en vervolgens moeten de verzenden en ontvanger het maar oplossen. Gelukkig was de afzender zo vriendelijk om het gelijk op te pakken!

Ik wil dat postNL de verantwoording neemt en dit niet op een ander afschuift. Dat zij met een gepaste oplossing komen i.p.v. de ontvanger en vervolgens de afzender aan het werk te zetten.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw pakket op een verkeerd adres is geleverd, ver bij uw adres vandaan. Ik begrijp dat u hier erg teleurgesteld over bent, dit hoort uiteraard niet te gebeuren. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me voorstellen dat u van ons een oplossing verwacht. Het is echter zo dat de afzender onze klant en opdrachtgever is, zij hebben een overeenkomst met PostNL over de levering van het pakket. U bent klant van de afzender en hebt met hen een overeenkomst over de levering van uw aankoop. U heeft de afzender betaald. Als de levering niet goed is verlopen dan kunnen zij indien nodig contact met ons opnemen voor verdere navraag of een onderzoek en zij kunnen u helpen met een passende oplossing. Uit uw bericht maak ik op dat de situatie inmiddels door de afzender is opgepakt en is opgelost. Mijn excuses voor alle overlast die u heeft ondervonden.