Klacht POSTNL: Pakketje retour gezonden naar onbekende leverancier.

Rinus

Op 18 jan is een pakketje uit China door PostNL aangeboden op mijn adres, maar omdat ik niet thuis was en de buren ook niet?) is het pakketje doorgestuurd naar een verzamelpunt. De Readshop Cassandraplein 13 in Eindhoven. Toen ik gisteren, 3 febr, het pakketje op wilde halen was het retour gestuurd. Als ik de verhalen lees op tweakers betekent dit dat ik het pakketje kwijt ben en een nieuw kan bestellen. Dit wordt ook moeilijk omdat ik zelfs niet weet van welke leverancier het pakketje kwam. Het pakketje paste bovendien door de brievenbus, maar er moest waarschijnlijk voor ontvangst getekend worden?
Ik vind de periode van 14 dagen veel te kort. Een vakantie duurt meestal langer. Op het “niet thuis” briefje in de brievenbus staat een barcode:
3SLOCA00588764

Ik zou graag willen dat het pakketje alsnog bezorgd wordt. Als dit niet mogelijk is wil ik graag informatie van welke leverancier het pakketje afkomstig was.
Geen oplossing. Het pakketje is teruggestuurd naar een onbekend adres. De suggesties, in allervriendelijkste bewoordingen gedaan door PostNL, geven geen oplossing. Het komt er op neer dat ze niks voor mij kunnen doen en dat ze ook geen plannen hebben om een oplossing te zoeken voor het probleem.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bewaartermijn van een zending op het postkantoor. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me uiteraard voorstellen dat het niet prettig is wanneer uw zending retour is gegaan en u deze niet meer heeft kunnen afhalen. Maar ik heb niet de mogelijkheid om deze periode te verlengen of ervoor te zorgen dat u dit pakket alsnog kunt ontvangen. Dit pakket is al onderweg terug naar de afzender. Aan de code kan ik zien dat dit een pakje is dat zonder track en trace code is verzonden door de afzender. Deze code heeft het pakje enkel gekregen toen het te groot bleek te zijn voor de brievenbus en het naar de afhaallocatie is gegaan. Ik kan niet voor u achterhalen wie de afzender is geweest. Maar gelukkig gaf u al aan dat u weet dat het om een pakket uit China gaat en hoop ik dat u op die manier kunt achterhalen bij welk bedrijf of persoon uit China u een bestelling heeft gedaan om contact met ze op te kunnen nemen. Hopelijk kunnen ze het pakket dan opnieuw naar u versturen, zodra het daar retour is gekomen.