Klacht POSTNL: Pakketje van USPS blijven "hangen"op Schiphol Douane

Steviedb63

5 april 2016 Pakketje verzonden via USPS naar Nederland vanuit ROLESVILLE, NC 27571, US
Laatste bericht van track and trace:
Date 11 Apr, 2016 10:43 Location Amsterdam, NETHERLANDS Status Departed.
Since 11 april is het pakketje spoorloos. POSTNL zegt niets te kunnen doen zolang het pakketje door de douane niet is geweest. Het is nu bijna een maand en ik heb veel overleg gehad met de verkoper en POST NL. Ieder keer krijg ik te horen sorry maar wij kunnen u niet helpen terwijl POSTNL heeft de opdracht de zending over te nemen in Nederland. Er is nog geen Nederlandse track and trace nummer toegekend. A.U.B. help deze op te lossen. De track and trace number van USPS is Tracking Number: LZ792454865US.

Graag zou ik willen dat mijn pakketje opgespoord wordt en alsnog naar mij toe komt. Dat er extra douane kosten kunnen zijn is mij niet belangrijk.

Steviedb63
    Een overzicht van de tracking bij USPS
    Tracking Number: LZ792454865US
    Features: Small Packets
    DATE & TIME April 11, 2016 , 10:43 am
    STATUS OF ITEM Departed
    LOCATION Amsterdam, NETHERLANDS
    Your item departed a transfer airport in Amsterdam-Schiphol, Amsterdam, NETHERLANDS on April 11, 2016 at 10:43 am. The item is currently in transit to the destination.
    Steviedb63
    Ik heb nog nooit een probleem gehad met levering. Nu ben ik zwaar teleurgesteld omdat het lijkt dat de douane of postal willen helpen. Het gaat om mijn eigendom, ik heb er voor betaald. Ik heb ook post betaald, bijna net zoveel geld als het product waard is. Ik heb mijn kant gehonoreerd. Het is niet de bedoeling om mijn geld aan te nemen en verder niets doen om mijn pakket op te sporen en afleveren. Jullie (postnl) hebben alle mogelijk informatie, a.u.b help Dit op te lossen.
    Steviedb63
    Er is door internet winkel Etsy Trust & Safety onderzoek geweest, conclusie : Case unresolved.and closed
    Hello, this is Ashley from Etsy's Trust & Safety team.
    Non-delivery can only occur when a seller receives payment and fails to ship the buyer's items. I've reviewed this case, and it seems that this purchase has, in fact, been shipped by the seller. Etsy is unable to hold sellers responsible for items lost or delayed in the mail, as long as they have shipped the item to the addres.
    Steviedb63
    Hello, this is Ashley from Etsy's Trust & Safety team.
    Geachte heer Den Braber-Robertson,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp hieruit dat uw pakketje met barcode LZ792454865US tot op heden niet heeft ontvangen. Graag informeer ik u hierover.

Ik heb zowel gezocht op uw adres als op de barcode, echter heb ik op beide helaas niets kunnen vinden in ons systeem. Zoals mijn collega’s ook al aan hebben gegeven kunnen we in dat geval niets voor u betekenen omdat de zending niet aan ons is overgedragen. Ik wil u daarom toch adviseren opnieuw contact op te nemen met de verzender. Zij kunnen dit eventueel verder uit laten zoeken bij de eigen post organisatie en het vervolgens met u afhandelen.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Irene
    PostNL
    Steviedb63
    De verkoper en USPS zeggen dat ik bij jullie moet zijn omdat er is een onderzoek geweest en mijn pakket is gearriveerd in Nederland op 11-4-2016. De USPS tracking houd op in Amsterdam. Dan had er een PostNL track and trace toegekend worden. De verkoper en USPS hebben alles gedaan. Dus stuur mij niet voor de zoveelste keer naar de verkoper. Post verdwijnt niet zomaar. Wie heeft mijn eigendom? En nu? Misschien kunnen jullie spreken met USPS en stoppen met mij van het kastje naar het muur sturen
    Geachte heer Den Braber-Robertson,

Bedankt voor uw bericht. Ik snap uw frustratie en ik had u graag verder geholpen, dit kan ik echter helaas niet doen. Er is namelijk niets te vinden op uw code in ons systeem. Ik kan u dus geen verdere informatie geven over dit pakket.

U kunt het beste de afzender hiervan op de hoogte stellen. Als opdrachtgever kan de afzender bij de buitenlandse postorganisatie een onderzoek naar uw pakket aanvragen. Het is aan de afzender om de uitkomst van dit onderzoek aan u door te sturen.

Sarah
    PostNL
    Steviedb63
    Er is niets opgelost. PostNL kan/wil niets doen. Mijn ring is "verdwenen". Ik hoop dat diegene wie hem draagt hem meer nodig heeft dan dat ik hem wou hebben. De verkoper heeft mijn volledige bedrag teruggestort terwijl dat niet nodig was.