Klacht POSTNL: Pakketje verdwenen nadat deze aan de deur is geweest

daan

Op 24 mei stond een bezorger bij ons aan de deur met een internationaal pakketje. Wegens bijkomende douanekosten konden we het pakketje niet in ontvangst nemen aangezien we geen contant geld in huis hadden. De bezorger gaf aan niet te weten wat hij vervolgens met het pakketje moest doen, dus hem hebben we verteld dat hij het dan naar de dichtsbijzijnde ophaalpunt moet brengen.

Nu, 3 augustus, is nog steeds niet bekend waar dat het pakketje is en PostNL weigert een onderzoek te starten om op zoek te gaan naar dit pakketje. Het feit dat dit pakketje wel degelijk bij ons aan de deur is geweest, zou voldoende bewijs voor PostNL moeten zijn dat zij dit pakketje kwijt geraakt zijn. Het lijkt me niet meer dan logisch dat zij dan ook op zoek gaan naar dit pakketje.

Het enige wat PostNL steeds aangeeft is: "Wij kunnen u niet helpen, u moet het bij de verzender navragen", terwijl het pakketje dus aangenomen is door PostNL en vanuit de douane wel bij ons aan de deur is geweest.

Ik verwacht dat PostNL een onderzoek start naar de desbetreffende bezorger die aan onze deur stond en niet wist hoe hij met pakketjes om moest gaan. Daarnaast verwacht ik, als de conclusie nog steeds is dat het pakketje kwijt is, dat PostNL dit pakketje vergoed. Zij zijn het immers kwijtgeraakt, dus waarom zou ik voor de kosten moeten opdraaien.

Geachte heer van Ham,

Ik vind het heel vervelend dat u uw zending nog niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor

Omdat uw zending niet verzekerd is verzonden en er volgens de voorwaarden niet voor het pakket getekend hoeft te worden bij ontvangst, is het niet mogelijk een onderzoek op te starten

Bram
    PostNL
    daan
    "Wat ik wel voor u kan doen is een klacht registreren. U krijgt hier geen terugkoppeling van, maar hiermee kunnen wij wel onze interne processen verbeteren. De klacht heb ik bij deze geregistreerd. "

Het feit dat dit na zoveel maanden nog niet eens gebeurd is, toont wel aan de PostNL het niet serieus neemt. PostNL is via een bezorger mijn pakket kwijtgeraakt en geeft dit als reactie. Ze hebben alle informatie om hun "interne processen" te testen en mijn pakket terug te vinden of te vergoeden
    Geachte heer van Ham,

Bedankt voor uw bericht. Erg vervelend om te horen dat u het gevoel heeft dat u niet serieus wordt genomen. Wij nemen uw melding zeker serieus. Het is echter zo dat dit pakket niet verzekerd is verzonden, er is geen handtekening nodig voor ontvangst. Wij kunnen dus geen onderzoek starten. Mijn excuses voor het ongemak! Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender.

Sarah
    PostNL
    daan
    Ik krijg alleen maar hetzelfde antwoord en geen actie die ondernomen wordt. Dat klinkt niet als klantenservice maar als het weghouden van serieuze klachten.