Klacht POSTNL: Pakketje VERDWENEN

Seb

Maandag 30 mei, via Marktplaats heb ik een Camera-lens verkocht. De waarde, zo'n 100 euro, verkocht voor 70 inclusief verzendkosten

Dinsdag 31 mei, de doos netjes ingepakt, zijn adres erop en mijn adres (retour) erop geplakt en verzonden. Standaard verzonden bij de lokale supermakt met PostNL locatie.

Dinsdag, 7 juni. Ik kreeg een mail dat hij nog niks had ontvangen. Na tevens zijn lokale postkantoor te hebben gecheckt (wellicht dat het pakket daarheen is gegaan) was ook hier niks.

Woensdag, 8 juni. De T& T code gaf aan dat het pakketje retour was naar de afzender. Hoewel dit gek was omdat er geen poging(en) tot bezorgen zijn geweest (aldus ontvanger)

Maandag 13 juni, nog geen retour ontvangen. Hierna een onderzoek gestart

Maandag 20 juni, eindelijk een bericht van PostNL. Ik kreeg een bedrijfsnaam, postcode en antwoordnummer. Echter correspondeerde niks. Nog geen vooruitgang. Tevens expliciet vermeld: GEEN VERGOEDING

Vandaag: Pakket nog steeds verdwenen.

Ik verlang naar duidelijkheid over waar het pakket is. Zoniet dan wil ik minimaal 70 euro ontvangen om de koper terug te betalen. Dit is nog exclusief de tijd (uren) die ik bezig ben geweest met dit gebeuren + een aantal telefoontjes naar PostNL a 45 cent per gesprek.

Geachte heer Loriaux,

Het spijt me te horen dat uw zending met barcode 3SKABA253582717 tot op heden niet is aangekomen bij de geadresseerde. U geeft aan dat er onlangs een onderzoek is opgestart naar uw zending en u ontevreden bent over de uitkomst van het onderzoek. Mijn excuses voor het ongemak.

De behandelaar van uw onderzoek met casenummer 02903418 heeft u op 20 juni 2016 per e-mail geïnformeerd over de uitkomst van het onderzoek. Uit het onderzoek is gebleken dat uw zending op 3 juni 2016 is afgeleverd bij een antwoordnummerhouder. Dit is naar waarschijnlijkheid gebeurt, omdat dit retouradres op de zending vermeld heeft gestaan.

Er is in dit geval, tot mijn spijt, geen recht op schadevergoeding vanuit PostNL, omdat er door u is gekozen voor een standaard verzendwijze zonder aanvullende diensten. Helaas hebben wij geen invloed op de uitkomst van het onderzoek. Mocht u in de toekomst in aanmerking willen komen voor eventuele schadevergoeding bij beschadiging of vermissing, dan wil ik u adviseren te kiezen voor een aangetekende verzendwijze voor €1,65 extra.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

Nala
    Seb
    Ben het niet eens met deze oplossing.

Op het moment dat ik kies om een pakket te versturen met PostNL verwacht ik zorg voor een pakketje. Als het pakketje NIET voldoet aan de eisen dan dien ik dat tevens te horen bij het postkantoor.
    Nu is mijn pakket ergens afgegeven, alleen er kan niet verteld worden waar. Als ik geen vergoeding krijg wil ik minimaal weten waar ik mijn pakket terug kan vinden.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Sebastiaan
    Geachte heer Loriaux,

Ik kan me voorstellen dat u niet blij bent met de uitkomst van het onderzoek, maar helaas kan ik deze niet veranderen.

Wij behandelen alle pakketten zo zorgvuldig mogelijk, echter bent u zelf verantwoordelijk voor de juiste adressering, de verpakking en het verwijderen van alle andere adressen die op of in de verpakking staan.

Zoals in de mail op 20 juni 2016 is aangegeven, is uw pakket afgeleverd op het volgende adres: Cycleon, 5600 VC, antwoordnummer 11170. Mogelijk kunt u contact opnemen met dit bedrijf.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Wilma