Klacht POSTNL: Pakketje wordt niet afgeleverd , geen bericht ontvangen om op te halen

Klachtnummer
# 173100
Gebruiker
Maja2020
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Een paar weken geleden was mijn pakketje uit Singapore verkeerd door de douane ingedeeld als Chinees, ik weet dat het niet de schuld van de post is dus daarvoor zal ik een klacht bij de douane indelen. Maar ik heb van de post geen bericht gekregen dat er een pakketje voor me klaar ligt bij de Bruno. Het gaat om een aangetekend pakketje. Ik heb gehoorde dat het wel vaker gebeurt met pakketjes uit China, veel mensen krijgen geen bericht om het op te halen. nu is mijn pakketje nog steeds in Nederland want ze kunnen het niet terug sturen naar de verzender er ontbreekt een adres.
Als ik de Nederlandse code check zie ik inderdaad dat het in Nederland is, maar de post wil me niet helpen en het pakketje opnieuw naar mij versturen terwijl het hun schuld is dat ik het niet ontvangen heb. Zoals he zegt had ik geen brief van de postbode ontvangen dat er een pakket uit "China" bij de Bruno ligt (nl: 3SRETA1896049)
Ik hoop dat mijn klacht in behandeling wordt genomen

De oplossing


Het pakketje is in nedelrnad, dus ik wil graag dat het bij mij wordt afgeleverd !

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Yakhia,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u informatie wenst te ontvangen over de aflevering van aangetekende pakketten van Aziatische webshops op postkantoren.

    Sinds 1 oktober levert PostNL deze pakketten, als gevolg van gewijzigde internationale overeenkomsten, direct af op een postkantoor bij u in de buurt. U ontvangt hiervan een kennisgeving via uw postbode.

    De verzendwijze wordt gekozen door de afzender. Indien u niet wilt dat een zending van dergelijke webwinkels direct op een postkantoor wordt aangeboden, kan de afzender kiezen voor een andere verzendwijze. In dat geval wordt uw pakket gewoon op uw huisadres aangeboden.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sven
    PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen