Klacht POSTNL: Pakketje wordt niet afgeleverd , geen bericht ontvangen om op te halen

Maja2020

Een paar weken geleden was mijn pakketje uit Singapore verkeerd door de douane ingedeeld als Chinees, ik weet dat het niet de schuld van de post is dus daarvoor zal ik een klacht bij de douane indelen. Maar ik heb van de post geen bericht gekregen dat er een pakketje voor me klaar ligt bij de Bruno. Het gaat om een aangetekend pakketje. Ik heb gehoorde dat het wel vaker gebeurt met pakketjes uit China, veel mensen krijgen geen bericht om het op te halen. nu is mijn pakketje nog steeds in Nederland want ze kunnen het niet terug sturen naar de verzender er ontbreekt een adres.
Als ik de Nederlandse code check zie ik inderdaad dat het in Nederland is, maar de post wil me niet helpen en het pakketje opnieuw naar mij versturen terwijl het hun schuld is dat ik het niet ontvangen heb. Zoals he zegt had ik geen brief van de postbode ontvangen dat er een pakket uit "China" bij de Bruno ligt (nl: 3SRETA1896049)
Ik hoop dat mijn klacht in behandeling wordt genomen

Het pakketje is in nedelrnad, dus ik wil graag dat het bij mij wordt afgeleverd !

Geachte heer/mevrouw Yakhia,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u informatie wenst te ontvangen over de aflevering van aangetekende pakketten van Aziatische webshops op postkantoren.

Sinds 1 oktober levert PostNL deze pakketten, als gevolg van gewijzigde internationale overeenkomsten, direct af op een postkantoor bij u in de buurt. U ontvangt hiervan een kennisgeving via uw postbode.

De verzendwijze wordt gekozen door de afzender. Indien u niet wilt dat een zending van dergelijke webwinkels direct op een postkantoor wordt aangeboden, kan de afzender kiezen voor een andere verzendwijze. In dat geval wordt uw pakket gewoon op uw huisadres aangeboden.

Sven
    PostNL