Klacht POSTNL: Pakketje zoek na melding in brievenbus...

PH61

Op 15 september heb ik een melding van PostNL ontvangen van bezorger M. Banks over "te kleine brievenbus" en voorts de tekst "de voor u bestemde zending wordt binnen enkele dagen opnieuw aangeboden". Vervolgens heb ik nooit meer iets van PostNL vernomen en het pakketje (een boek t.w.v. €13,50) dus niet ontvangen. Aangezien het er duidelijk op lijkt dat de het pakketje bij PostNL is zoek geraakt, lijkt het mij voor de hand liggen dat zij de door mij geleden schade dan ook voor hun rekening nemen. Nog liever: dat ze het pakketje vinden en alsnog bezorgen. Ik heb PostNL diverse malen via Facebook benaderd en ben door hen netjes te woord gestaan. Verder dan "oei wat vervelend" en "ik kan me je frustratie voorstellen" komt het niet.

Vergoeding geleden schade van (€ 13,50).

Geachte heer Heuts,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een bericht heeft ontvangen van te kleine brievenbus. Wat ontzettend jammer dat u uw zending tot op heden nog niet heeft ontvangen.

Ik wil graag een klacht voor u aanmaken. Mag ik hiervoor weten of op de kennisgeving een sticker aanwezig is of dat deze er af is gehaald.

Lotte
    PostNL Klantenservice.
    PH61
    Beste Lotte: de sticker is eraf gehaald...
    Geachte heer Heuts,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb een klacht voor u aangemaakt. Allereerst wil ik u namens PostNL mijn excuses aanbieden. Mocht uw poststuk alsnog gevonden worden, dan zullen we deze uiteraard bezorgen. Mocht er nogmaals post worden vermist, dan verzoek ik u om weer contact met ons op te nemen.

Elis

PH61
    Dit is geen oplossing. Zo komen we niet verder. Ik ben tevreden indien ik het boek alsnog ontvang of de kosten daarvan (13,50) vergoed krijg. PostNL heeft namelijk een fout gemaakt en zal daarvan de consequentie moeten dragen.
    Geachte heer Heuts,

Ik begrijp goed dat u graag een vergoeding wilt voor het vermiste brievenbuspakje. Helaas is dit niet mogelijk omdat het om een onverzekerde zending gaat. Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender om tot een passende oplossing te komen.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Bert
    Klantenservice PostNL
    PH61
    Netjes dat iemand aan huis langs is gekomen. Al met al toch een negatief gevoel aan dit alles overgehouden. Men is met het pakketje aan de deur geweest en vervolgens verdwijnt het. Dat kan toch niet! Op z'n minst zou de geleden schade vergoed moeten worden (aangezien het aantoonbaar hun fout is). Men kan nog heel veel leren van een bedrijf als Amazon!!!