Opgelost door POSTNL: Pakketjes China komen niet aan en zijn niet traceerbaar

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 148427
Gebruiker
Niek Fox
Datum
5 reacties

Details

De klacht

In China wordt een pakket verzonden , nov 2015, met track and trace: China Post Registered Air Mail RI764112882CN. Het pakket (14 euro dus onder invoer grens) is al vanaf december in NL volgens China. Maar hier is het niet traceerbaar meer via track and trace Post NL. Het is niet op het lokaal postkantoor. Ra Ra Ra... waar is nu mijn pakketje. Wat overigens niet alleen dit pakketje is, er komt meer niet aan. Soms wel soms niet. Wat gaat er mis ?? Waarom wordt de code uit China hier niet omgezet, of is hun code hier niet traceerbaar ?

De oplossing

Pakketjes dienen aan te komen, voor mij part op het postkantoor (dat doen jullie tegenwoordig lees ik hier ) maar pakketjes dienen ook traceerbaar te zijn. POST NL verwijst naar de afzender ! De afzender naar POST NL .

5 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Perdaems,

    Uit uw bericht begrijp ik dat een pakket dat u verwacht vanuit China nog niet is geleverd. Ik vind dit zeer spijtig om te horen. Ik heb de code van uw pakket getraceerd, maar dit pakket is helaas niet in Nederland aangekomen.

    U geeft aan dat u reeds contact met de klantenservice heeft gehad, maar dat zij u doorverwijzen naar de afzender. Dit is omdat dit pakket niet bij ons binnen is. Wij kunnen u daarom helaas niet van dienst zijn.

    De afzender kan vanuit China een onderzoek starten met de postmaatschappij waarmee het is verzonden.

    Met vriendelijke groeten,
    Mena
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Niek Fox
    Datum
    Tja ... China zegt dat het in Nederland is ... Nederland zegt dat het niet is aangekomen. Het bekende kastje , muur verhaal.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Perdaems,

    Hartelijk dank voor uw informatie.

    Erg vreemd dat China Post aangeeft dat het al in Nederland was op 19 januari. Dit klopt niet. Het is namelijk pas vandaag, 25 januari, ontvangen in Nederland. De Nederlandse code is: 3SRETA0752843. U kunt het pakket online volgen zodra uw adres eraan is gekoppeld. Het afhaalbericht ontvangt u binnenkort via de post. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice


    Met vriendelijke groet,
    Raffika
    PostNL
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Perdaems,

    Hartelijk dank voor uw informatie.

    Erg vreemd dat China Post aangeeft dat het al in Nederland was op 19 januari. Dit klopt niet. Het is namelijk pas vandaag, 25 januari, ontvangen in Nederland. De Nederlandse code is: 3SRETA0752843. U kunt het pakket online volgen zodra uw adres eraan is gekoppeld. Het afhaalbericht ontvangt u binnenkort via de post. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice


    Met vriendelijke groet,
    Raffika
    PostNL
  5. Auteur
    Niek Fox
    Datum
    Uiteindelijk is het pakje toch gekomen, dik 2 maanden na bestelling.
    Maar goed ... eind goed al goed.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Niek Fox
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen