Klacht POSTNL: Pakketjes niet bij buren bezorgen, zoals aangegeven bij de deurbel
Details
Klacht
Al jaren heb ik bij de deurbel een briefje gericht aan postbodes met het verzoek pakketjes niet bij buren te bezorgen. Een simpel verzoek waar geen enkele bezorger enige moeite mee heeft. Behalve de PostNL postbode die ik sinds enkele maanden heb. Die blijft pakketjes bij buren bezorgen. Het kost de buren moeite en mij ook enkel meer moeite. Ik woon op 2 minuten lopen van het postkantoor en kom daar regelmatig. Daar een pakketje ophalen is dus geen enkel probleem. Maar nu moet ik wederom buren lastig vallen. Die zijn niet thuis, dus moet nu onnodig wachten op het pakket. En waarom? De postbode moet toch langs het postkantoor, dus voor hem/haar is het geen enkele moeite!Meermaals contact gehad met de klantenservice, maar die vinden het allemaal maar onzin en weigeren er iets mee te doen. Ik kan de afzender verzoeken om aangetekend te versturen. Dat gaat uiteraard niet werken! Pakketjes komen vaak van bedrijven uit het buitenland, die gaan dat niet doen. Als ik dit bij de klantenservice aangeef reageren ze geirriteerd en komt het er op neer dat ik gewoon niet moet zeuren. Uitermate onvriendelijk allemaal. Een goede reden om PostNL maar te gaan mijden - alleen bij pakketjes uit het buitenland heb ik daar geen invloed op helaas.
Gewenste oplossing
Pakketten gewoon naar het postkantoor wanneer ik niet thuis ben. Geen extra moeite voor de postbode, maar een groot plezier voor mij en minder moeite voor mijn buren die uiteraard niet bij ieder pakje gaan kijken of het misschien van mij is en dus niet aangenomen hoeft te worden...- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.