Klacht POSTNL: Pakketjes niet bij buren bezorgen, zoals aangegeven bij de deurbel

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 269497
Gebruiker
Kas_
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Al jaren heb ik bij de deurbel een briefje gericht aan postbodes met het verzoek pakketjes niet bij buren te bezorgen. Een simpel verzoek waar geen enkele bezorger enige moeite mee heeft. Behalve de PostNL postbode die ik sinds enkele maanden heb. Die blijft pakketjes bij buren bezorgen. Het kost de buren moeite en mij ook enkel meer moeite. Ik woon op 2 minuten lopen van het postkantoor en kom daar regelmatig. Daar een pakketje ophalen is dus geen enkel probleem. Maar nu moet ik wederom buren lastig vallen. Die zijn niet thuis, dus moet nu onnodig wachten op het pakket. En waarom? De postbode moet toch langs het postkantoor, dus voor hem/haar is het geen enkele moeite!
Meermaals contact gehad met de klantenservice, maar die vinden het allemaal maar onzin en weigeren er iets mee te doen. Ik kan de afzender verzoeken om aangetekend te versturen. Dat gaat uiteraard niet werken! Pakketjes komen vaak van bedrijven uit het buitenland, die gaan dat niet doen. Als ik dit bij de klantenservice aangeef reageren ze geirriteerd en komt het er op neer dat ik gewoon niet moet zeuren. Uitermate onvriendelijk allemaal. Een goede reden om PostNL maar te gaan mijden - alleen bij pakketjes uit het buitenland heb ik daar geen invloed op helaas.

Gewenste oplossing

Pakketten gewoon naar het postkantoor wanneer ik niet thuis ben. Geen extra moeite voor de postbode, maar een groot plezier voor mij en minder moeite voor mijn buren die uiteraard niet bij ieder pakje gaan kijken of het misschien van mij is en dus niet aangenomen hoeft te worden...
Geboden oplossing
Postnl weigert hier iets mee te doen. Immers is de verzender degene die betaalt, dus als ontvanger heb ik niks in te brengen, anders dan verzenders vragen meer te betalen voor de zending (bij internationaal verzenden is dat zomaar 10 euro duurder, gaat niet werken met pakketjes twv 10-20 euro...). Ik zal verzendende partijen dan voortaan ook maar verzoeken om via een andere dienst te verzenden dan postnl. Die doen hier namelijk totaal niet moeilijk over.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Van Dam,

    Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat u het niet prettig vindt dat uw buren pakketten voor u ontvangen en dat onze bezorger uw briefje bij de deur negeert.

    Hoewel ik begrijp dat bezorging bij de buren voor u niet ideaal is, is het voor onze bezorgers niet mogelijk om hierop in te gaan. Onze bezorgers werken volgens richtlijnen die de afzender met PostNL is overeengekomen. Daarom mogen ze geen gehoor aan deze verzoeken geven. Ik kan daarom geen klacht opmaken wanneer een dergelijk verzoek niet is gehonoreerd. De medewerker heeft namelijk correct gehandeld.

    Als u niet wil dat pakketten bij de buren worden bezorgd, kunt u dit aan de afzender doorgeven. De afzender kan ervoor zorgen dat het pakket aangetekend of alleen op het huisadres aangeboden mocht worden. Ook voor buitenlandse zendingen geldt dat er een handtekening nodig is voor ontvangst en dat zo'n pakket daarom niet op een ander adres aangeboden mag worden. Na een een eerste bezorgpoging kunt u dan via www.postnl.nl/nietthuis aangeven dat het pakket bij de afhaallocatie mag worden gebracht (voor 22:00). Ook kan de afzender ervoor zorgen dat het pakket direct bij de afhaallocatie wordt bezorgd.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Minke
    PostNL

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen