Klacht POSTNL: Pakketjes niet geleverd hoewel inklaringskosten al lang betaald zijn

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 561683
Gebruiker
L.J.A. Cichowski
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Verschillende keren al de inklaringskosten online betaald (29 juli en 7 september) maar geen leverdatum te horen gekregen, noch is het pakket ueberhaupt geleverd.

Gewenste oplossing

Restitutie van de betaalde inklaringskosten of een leverdatum (en niet nog een mail van: we hebben het druk want pakketjes die daarna betaald zijn werden wel geleverd)
Geboden oplossing
Ik heb nog steeds geen update ontvangen en ik verwacht nog steeds restitutie van beide pakketten
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

5 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over de bezorging van uw internationale pakketten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan.

    Uiteraard kijk ik graag met u mee naar de situatie. Het is momenteel erg druk bij de afdeling die de inklaring verder afhandelt, waardoor we inderdaad zien dat zendingen met een vertraging worden ontvangen. Dit maakt dat ik u niet precies kan vertellen wanneer de zendingen worden geleverd.

    Om meer informatie over de zendingen te achterhalen, wil ik graag een onderzoek starten. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:
    - Uw e-mail adres.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    L.J.A. Cichowski
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Hartelijk dank voor uw bericht op klachtenkompas. Omdat ik u telefonisch niet kan bereiken informeer ik u op deze wijze. In uw melding geeft u aan dat het ontvangen van pakketten uit het buitenland niet naar wens verloopt. Ik kan mij voorstellen dat dit een teleurstelling voor u is en bied u dan ook mijn excuses aan.

    Uit mijn gegevens blijkt dat u de kosten voor de tweede zending even geleden al heeft betaald. Helaas kan ik niet zien wat de oorzaak is van het feit dat uw pakket niet verder komt in het bezorgproces. Helaas kunnen wij dan geen verder onderzoek meer verrichten en u alleen maar verwijzen naar de afzender.

    De reden dat wij u verwijzen naar de afzender heeft te maken met het feit dat de afzender onze opdrachtgever is en hier mee de partij om verder onderzoek te laten doen. Mochten de zendingen ook dan niet gevonden worden dan kan er met de afzender naar een passende oplossing gezocht worden.

    De afzender kan contact zoeken met de buitenlandse postorganisatie waarmee het naar Nederland is gezonden zodat deze het verder kunnen oppakken met PostNL. Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ondervonden ongemak.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    L.J.A. Cichowski
    Datum
    Ik was inderdaad niet thuis maar ik ga niet akkoord met uw antwoord. Ik heb al contact gehad met de afzender in UK al contact gehad en die heeft uit coulantie het pakket een 2de keer gestuurd.

    Jullie laten me wel steeds betalen voor de inklaringskosten maar leveren dan niet.
    Waarom laten jullie de mensen dan de inklaringskosten betalen als jullie zelf het pakket nog niet hebben of niet kunnen leveren? Dat proces moeten jullie dus veranderen anders blijft het mis gaan (zoals bij mij al 2x). En dat is erg frustrerend.
    Laat de mensen pas de inklaringskosten betalen als jullie dan ook daadwerkelijk een afleverdatum hebben.

    Ik verwacht dus op zijn minst restitutie van beide bij jullie zoekgeraakte pakketten

    met vriendelijke groet, Lars
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over [twee pakketten die nog niet zijn ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uiteraard is het erg vervelend dat de pakketten nog niet in uw bezit zijn en daarvoor mijn oprechte excuses. Momenteel is het drukker dan u van ons gewend bent bij de import afdeling. Voor het eerste pakket heb ik de vraag uitgezet naar Imec. Ik zal u informeren zodra ik van deze afdeling een reactie heb ontvangen over de status.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen