Klacht POSTNL: Pakketjes zoek bij post nl

Klachtnummer
# 293943
Gebruiker
EstherD
Datum
3 reacties

Details

De klacht

In november 2017 zijn 3 pakketjes zoek geraakt bij Post.nl. Post.nl is niet bereid uit te zoeken waar de pakketjes zijn en verwijst terug naar de afzender, deze geven aan dat de pakketjes zijn afgegeven bij het lokale postbedrijf en dat het lokale postbedrijf er voor moet zorgen dat mijn pakketjes aankomen dat het de verantwoordelijkheid is van post.nl. Post nl blijft terug verwijzen naar de afzender. Het had bijvoorbeeld netjes geweest als post nl contact had opgenomen met het distributiecentrum waar de pakketjes naar terug gaan. Maar dat schijnt niet mogelijk te zijn. Bij telefonisch contact krijg ik telkens te horen dat ik contact op moet nemen met de verzender, post nl begrijpt het niet helemaal geloof ik. Bovendien is een pakketje volgens post nl afgeven bij een afleverpunt dat wegens verbouwing gesloten was. Hoe kan daar iets afgegeven zijn als dat niet mogelijk was? Het kan hoor dat er pakketjes kwijtraken, maar doe dan in ieder geval je best om de pakketjes te vinden. Post nl had ook kunnen zeggen wij hebben de drie pakketjes ontvangen maar zijn ze kwijtgeraakt. Heel vervelend natuurlijk maar dat had een prettigere reactie geweest. Kortom indien mogelijk post versturen met Sandd en ook pakketjes met een ander bedrijf. Bovendien ook nog voordeliger dan post nl.

De oplossing

Graag hadden we de pakketjes ontvangen, probeer de pakketjes in ieder geval te vinden. Meer dan excuses en vervelend voor u zit er niet in. Dat is wel heel makkelijk.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw van Delden,

    Bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer kwalijk dat de pakketten niet zijn bezorgd. Ik reageer graag op uw bericht.

    Ik begrijp uit uw bericht dat u 3 pakketten heeft besteld en dat dezen niet zijn bezorgd. Dit is uiterst spijtig en bied hier mijn oprechte excuses voor aan. Om verder met u mee te kijken naar de situatie heb ik de Track&Trace codes nodig van de desbetreffende pakketten. Aan de hand van de codes kan ik u van een antwoord voorzien.

    Ik zie uw antwoord, inclusief de Track&Trace codes, graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Nathan
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    EstherD
    Datum
    Goedemiddag,

    De codes zijn al meerdere malen doorgegeven. Verschillende medewerkers hebben de codes nagekeken. Verder dan excuses en wederom checken van de track en trace codes om vervolgens te horen dat ik contact op moet nemen met de afzender gebeurt er niet. De adressen waar de pakketjes zouden liggen waren gesloten of het pakketje was bij het afleverpunt niet afgeleverd. Kunt u mij garanderen dat ik nu een ander antwoord krijg dan alle voorgaande keren. Ik heb begrepen dat als het niet afgeleverd kan worden dat het kan liggen bij een distributie centrum? Maar daar kan post nl geen contact mee opnemen?
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Van Delden,

    Dank u wel voor uw reactie op ons bericht.

    Ik begrijp dat de zendingen vermist zijn en dat de afzender aangeeft de verantwoording voor deze zendingen bij PostNL ligt, dit is echter niet het geval. De afzender blijft verantwoordelijk voor de zending.
    U bent de klant van de afzender en zal de afzender moeten regelen dat de zending bij u terecht komt.

    De afzender had voor een andere verzendwijze moeten kiezen als hij een vergoeding wilde ontvangen. Dit is niet gebeurd en daarom is er geen vergoeding mogelijk en zult u dit moeten oplossen met de afzender.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Jurgen
    PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen