Klacht POSTNL: Pakketlevering in Alkmaar consequent (veel) te laat.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 269135
Gebruiker
Werner Tiedink
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik bestel regelmatig zaken online en deze worden dan (helaas) geleverd door PostNL.
De bezorgers hier in Alkmaar zijn consequent te laat, de voorlaatste keer zelfs meerdere uren (afspraak: tussen 13.00 en 15.00 uur, geleverd: 17.00 uur)!
Is het een puinhoop op het sorteercentrum of gaan de bezorgers tijdens hun ronde ook nog even op familie- of snackbarbezoek?
Het is helaas moeilijk geen aankopen te doen bij online bedrijven die niet met PostNL werken. En van PostNL zelf hoef je, gezien de reacties op internet, ook geen verbetering te verwachten. Wat moet je dan?
Een klacht indienen via www.postnl.nl kan niet, dit is alleen mogelijk als je pakket schade heeft of helemaal niet bezorgd is. In andere gevallen moet men niet zeuren, zo schijnt men te denken.
De pakketdienst in Lesotho zal ongetwijfeld beter functioneren!

De oplossing

Gewenste oplossing? Tja, denk dat het weinig nut heeft hier iets in te vullen.

3 reacties

  1. Auteur
    Werner Tiedink
    Datum
    De dag dat ik bovenstaande opschreef zou de pakketbezorger langskomen tussen 11.00 en 13.00 uur. Hoe laat hij kwam? Nou, 'gewoon', om 16.50 uur!
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Tiedink,

    Hartelijk bedankt voor uw reactie op deze website. Het spijt me heel erg om te vernemen dat u niet tevreden bent over de pakketbezorging op uw adres. Hiervoor bied ik u mijn excuses aan.

    We kunnen het tijdvak echter nooit helemaal garanderen. Het kan door omstandigheden gebeuren dat een chauffeur eerder of later is. Wanneer het tijdvak vaker afwijkt dan wordt hier uiteraard achter de schermen naar gekeken om dit in de toekomst beter weer te kunnen geven.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice
  3. Auteur
    Werner Tiedink
    Datum
    De bekende 'knip-en-plak-reactie'.
    De vermelde bezorgtijd is een indicatie, waarbij de vroegst- en laatstmogelijke bezorgtijd worden genoemd. Als de klant hier ook al niet vanuit kan gaan in het plannen van zijn/haar afspraken, wat is het nut van Track & Trace dan nog?
    En wat de bezorgtijden in Alkmaar betreft: dan is hier zeker continu sprake van 'onvoorziene omstandigheden', aangezien men altijd te laat levert.
    Dan worden ze zó 'voorzien' dat ze in te plannen zijn: 'voorziene onvoorziene omstandigheden', dus...
    Maar bedankt voor uw reactie.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Werner Tiedink
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen