Klacht POSTNL: Pakketten komen niet aan

RuimeBas#447

Binnen een week tijd heb ik tot tweemaal toe een pakketje niet ontvangen terwijl de verzender het wel verstuurd heeft.
Een pakketje komt via mijn werkgever die via een evenementenbureau ca. 100 pakketjes heeft laten verzenden. Alle pakketjes komen aan, behalve die van mij en mijn collega's die in hetzelfde dorp wonen. Ik heb wel een track & trace ontvangen. Twee maal heb ik een bezorgmoment doorgekregen op de app, daarna wijzigt de status in 'pakket is nog niet ontvangen door PostNL'.
Het andere pakketje is ook door de verzender afgegeven aan PostNL, ik heb een track & trace ontvangen, maar de status blijft staan op 'pakket is nog niet ontvangen door PostNL'.
Uit onze straat heb ik van meerdere buren vernomen dat het de laatste tijd vaker voorkomt dat pakketjes niet aankomen.

Mij helpen om de pakketjes boven water te krijgen. Echter zitten in beide pakketjes deels versproducten die waardeloos zijn geworden door de vertraging.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over twee pakketten die nog niet zijn aangekomen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

ik kan mij voorstellen dat u teleurgesteld bent dat de zendingen nog niet zijn ontvangen. Het gaat helaas niet helemaal goed met uw zendingen. Ik wil u adviseren om contact met de afzender op te nemen de afzender kan als opdrachtgever een onderzoek laten instellen bij ons. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

RuimeBas#447
De aangeboden oplossing is om door de afzenders een onderzoek in te laten stellen en om contact te zoeken met de klantenservice. Uiteraard heb ik contact gehad met de afzenders. Beide hebben opnieuw pakketten verzonden, maar opnieuw komen de pakketen niet aan. Inmiddels gaat het dus niet meer om 2, maar om 4 pakketten. De klantenservice biedt geen oplossing, als ze al bereikbaar zijn focussen ze zich op 1 zending. Mijn klacht is dat er meerdere pakketten niet aankomen en er dus sprake is van een patroon. Het probleem lijkt niet bij de afzender te liggen, maar er gaat iets mis bij mij als ontvanger. Waarom kan ik als ontvanger geen onderzoek instellen?