Klacht POSTNL: Pakketten naar Frankrijk zijn een regelrecht drama.

sad Niet opgelost
R. Melse

Pakketten naar Frankrijk worden sinds november 2017 structureel niet bezorgd.
Voor deze datum was er slechts heel incidenteel een probleem, na deze datum wordt vrijwel geen enkel pakket bezorgd. Een groot probleem is volgens mij het re-labelen van de pakketten. Daarbij worden vrijwel altijd toevoegingen genegeerd en de Franse postbesteller (van partner Colis Privé) kijkt alleen naar het label en niet naar het adres op het pakket.
Staat op het label bijvoorbeeld huisnummer 190 en op het pakket huisnummer 190 BIS dan wordt het pakket niet bezorgd. Om een idee te geven: van de 7 pakketten die ik dit jaar naar Frankrijk heb verzonden, is er 1 normaal afgeleverd.

Ingrijpen in het proces. Dit kan echt niet en kost veel tijd omdat ik momenteel dagelijks ieder pakket volg en het leidt tot veel frustratie bij zowel de geadresseerde als ondergetekende.
Er is geen oplossing geboden en men heeft ook niet de indruk gewekt dat men iets aan dit structurele probleem gaat doen. Het advies is telkens weer klantenservice te bellen als het fout gaat, maar dat deed ik al. Het blijft dus bij symptoombestrijding.

Geachte heer Melse,

Bedankt voor het plaatsten van een bericht op onze website. Uit uw bericht begrijp ik dat het bezorgen van pakketten in Frankrijk niet is verlopen zoals het hoort. Hierover het volgende.

Mijn oprechte excuses voor al het ervaren ongemak. Ik zie dat er inderdaad veel herstelacties hebben plaatsgevonden om te zorgen dat het pakketje alsnog correct bezorgd zou kunnen worden. Heeft nog verzendbewijzen van deze pakketjes en bijbehorende trackingcodes? Staat het bezorgadres hier wel correct op vermeld? Zo ja: kan u dit in een privébericht toesturen? Dan kijk ik hier een speciale melding voor kan maken.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Sandra
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Beste heer Melse,

Bedankt voor uw bericht. Dit is een gecompliceerde situatie. Nogmaals mijn excuses voor al het ervaren ongemak.

Kan u uitleggen waar en hoe u het pakket laat labelen? Gebeurt dat bij een PostNL-punt en zo ja welke? U kan hiervoor de Locatiewijzer gebruiken: https://www.postnl.nl/locatiewijzer En heeft u de mogelijkheid om de verzendlabels toe te sturen?

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Sandra
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Geachte heer Melse,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat het erg frustrerend moet zijn dat uw zendingen naar Frankrijk sinds november niet allemaal op de juiste wijze bezorgd worden.

Doorgaans worden zendingen waarvan een foutief adres in ons systeem staat, wel op het juiste adres bezorgd. Waarom dit bij uw zendingen niet gebeurd, kan ik vanuit hier niet nagaan. Tevens kan ik vanuit hier geen algemene melding doorgeven over de structurele problemen.

Wat ik u in dit geval wel wil adviseren is om het bij ons te blijven melden wanneer er iets mis gaat. Ook wanneer er een onderzoek wordt opgestart/al loopt, kunt u dit bij degene aangeven die het verder afhandelt. Wellicht heeft de behandelaar van het onderzoek meer inzicht op deze processen en kan er via die weg gerichte actie ondernomen worden.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Irene