Opgelost door POSTNL: Pakketten naar Italie komen te vaak onterecht terug.

sad Opgelost
vriescase

Ik stuur regelmatig pakketten naar Italie en meer dan de helft komt elke keer weer terug met als reden "adres onbekend" terwijl het adres wel goed is. Ik schrijf zelfs het telefoon nr. van de geadresseerde erop maar blijkbaar zijn ze nog te beroerd om dat nummer te bellen. Het vreemde is ook nog, wanneer je op de track en trace site kijkt waar je pakket is, dan zie je ook vaak dat het adres van de geadresseerde heel erg verbasterd word en niet goed word geschreven. De afgelopen 2, 3 jaar al meer dan 10 pakketten terug gehad. De Post betaald netjes elke keer mijn geld opnieuw terug, maar hier word je toch echt doodziek van. Morgen krijg ik weer een pakje terug met een goed adres erop, ik zie het alweer staan op de track en trace site. Er is iets goed mis in de verwerking daar.

Oplossen !!

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u regelmatig pakketten naar het Buitenland verstuurd, en dat deze vaak retour worden gestuurd met de melding 'adres incorrect'. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is, vooral omdat het adres wel goed op het pakket staat. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Inmiddels zie ik dat er een klacht is geregistreerd. U ontvangt hier uiterlijk 21 juni een terugkoppeling over.

Mijn advies is om in de toekomst de status van de pakketten goed in de gaten te houden via: www.internationalparceltracking.com/ Zodra er op deze website komt te staan dat het adres incorrect is, dan kunt u contact met ons opnemen. Wij nemen dan contact op met het Italiaanse bezorgbedrijf, om ervoor te zorgen dat het pakket alsnog bezorgd wordt. Zo kunnen wij voorkomen dat het pakket teruggestuurd wordt.

vriescase
Uiteindelijke oplossing Zelf de tracking site in de gaten houden of het pakket niet te lang ergens blijft liggen. Ook het bezorg adres op de tracking site klopt vaak niet met het geschreven adres op het pakket, heel vreemd. Blijft het probleem toch te lang in Italie zitten, nu al een paar jaar. Misschien een andere bezorgdienst daar zoeken.