Klacht POSTNL: Pakketten niet bij de buren afgeven

Angela

Waarom kunnen pakketten niet op een postkantoor bezorgt worden???
Nu komt er postbode aan mijn deur met een pakket en ik ben niet thuis, wat bij mij bijna altijd het geval is, dan wordt het altijd afgeleverd bij de buren.
Ik heb veel buren er is dus altijd wel iemand thuis en ik wil helemaal niet dat het bij de buren wordt afgeleverd. Laatst had ik een bestelling geplaatst bij een bedrijf waarbij ik kon aangeven of ik het wel of niet bij de buren wilde laten bezorgen en heb ik aangevinkt, niet bij de buren afgeven.
Wat schetst mijn verbazing, was het wel bij de buren afgeleverd. Nu wordt het pas bij een postkantoor afgeleverd als de buren niet thuis zijn, wat bij mij nooit het geval is. Ik moet ieder keer bij iemand gaan zeuren of ik mijn pakje mag hebben en dan is het in sommige gevallen doorgegeven aan andere buren. Ik wil NIET dat mijn pakketten bij de buren terecht komen. Waarom is het zo moeilijk om pakketten bij een postkantoor af te leveren als iemand niet thuis is.

Bij niet thuis pakketten op het postkantoor afgeven i.p.v. bij de buren

Geachte mevrouw Piquer,Ik vind het erg vervelend de pakketten bij de buren worden bezorgd, terwijl u dit niet wil.Als u niet wilt dat uw pakket bij de buren wordt afgegeven, dan kan de afzender dit aangeven. Een particuliere afzender kan de tekst ‘alleen huisadres’ op het pakket schrijven en bedrijven kunnen dit elektronisch aan ons doorgeven.Worden de pakketten vervolgens wel door de bezorger bij één van uw buren bezorgd, is dit een fout van de bezorger. Hier kunnen we dan een klacht voor opmaken.Een zending wordt maximaal twee keer aangeboden. Bent u op dat moment niet thuis, dan vindt u normaal gesproken een bericht in de brievenbus waarop staat waar u de zending kunt afhalen.Met vriendelijke groet,Jolanda
    Postnl Klantenservice
    Angela
    Alleen bij de grote bedrijven kan je aangeven dat je het pakje niet bij de buren wil laten afgeven. Bedenk een manier voor mensen zoals ik om "bij niet thuis" het pakje af te geven op het postkantoor.
    van mij mag het ook meteen door naar een postkantoor en via de mail ofzo krijg je dan een bericht dat je pakje op postkantoor X ligt. lijkt mijn heden ten dagen niet zo moeilijk.
    Ik hoef hier verder geen antwoord op aangezien ik er niet veel van verwacht maar er zijn meer mensen zoals ik
    Geachte mevrouw Piquer,De dienst die u beschrijft, het direct bezorgen op een postkantoor, is een dienst dat een groot deel van de webwinkels aanbiedt. Een pakketje direct op het postkantoor laten bezorgen heet Pakje Gemak. Voor particuliere afzenders is dit niet mogelijk. Voor particuliere afzenders zijn gratis stickers op het postkantoor beschikbaar met daarop de tekst ‘alleen huisadres’. De zending mag dan niet bij de buren worden bezorgd.Met vriendelijke groet,Wendy