Klacht POSTNL: Pakketten van anderen worden over gesloten poort gegooid bij langdurige afwezigheid

NWHM Elsten

Pakketten van beide buren worden bij afwezigheid over onze poort gegooid, terwijl wij niet eens thuis zijn omdat we 11 dagen op vakantie zijn!
Erg verbaasd om bij thuiskomst een pakket op je oprit aan te treffen, die over een dichte poort gegooid moet zijn en dit terwijl er ook nog een auto geparkeerd staat. Schandalig en niet respectvol omgaan met andermans spullen.
Dit pakket blijkt niet eens voor ons bestemd te zijn maar voor de buren, het betreft code: KG30958710
Via de andere buren hebben we na thuiskomst vernomen dat hun pakket ook bij ons op de oprit beland was, aangezien zij op het aflevermoment niet thuis waren....maar wij ook niet! Ook dit grote pakket is over onze poort gegooid, terwijl dezelfde auto geparkeerd stond op de oprit ivm afwezigheid door vakantie. Omdat deze buren de sleutel van onze poort hadden zagen zij een pakket liggen op onze oprit, het pakket dat zij NB. kwijt waren en in de buurt niemand anders een pakket in ontvangst had genomen. Van dit pakket hebben we helaas geen code meer, maar vermoeden dat dit wel door dezelfde bezorger moet zijn geweest.
Erg verbaasd en boos over deze gang van zaken, erg onprofessioneel. Pakketten die op de oprit terecht komen terwijl de poort op slot is en dit terwijl de pakketten niet eens op onze naam staan. Ook al stonden deze wel op onze naam dan was het nog steeds zeer ongepast en respectloos gedrag. De bezorger kan nl. niet zien wat er in deze pakketten zit en we mogen van een bedrijf als Post NL wel verwachten dat hier zorgvuldig mee omgegaan wordt. Op het kaartje van de buren staat doodleuk vermeld dat hun pakket bezorgd is op nr. 31, terwijl nr. 31 niet eens thuis is...…..

Het pakket altijd bezorgen bij mensen die wel thuis zijn en anders laten ophalen bij een ophaalpunt, zodat de rechtmatige eigenaar het pakket zelf kan ophalen.
De bezorger krijgt per afgeleverd pakket betaald, dit zou ik maar afschaffen want op deze manier wordt de bezorger beloond voor zijn onkunde.
Ik vind een excuus op zn plaats maar ik vind het ook een vorm van vernieling. De pakketten die gewoon op de grond liggen, waardoor de kans op diefstal groot is, onze afwezigheid wordt hierdoor nog meer benadrukt, de poort die beschadiging oploopt en dan nog maar niet te spreken over de auto die op de oprit geparkeerd staat. De dader ligt op de welbekende plaats....

Geachte heer, mevrouw Hovelings,

Hartelijk bedankt voor uw melding. Ik vind het een hele kwalijk zaak dat er meerdere pakketten over uw poort zijn gegooid en onbeheerd zijn achtergelaten op de oprit. Een bezorger mag een pakket nooit op deze wijze behandelen en achterlaten. Mijn excuses voor deze gang van zaken.

Ik wil hier graag een klacht over opmaken, maar helaas kan ik geen informatie vinden via deze KG-code. Aangezien dit om pakketten van buren gaat ben ik bang dat u niet in het bezit bent van de 3S-code die op het pakket vermeld staat. Mocht u deze wel kunnen verstrekken dan ontvang ik deze code graag van u. Als dit niet het geval is dan hoop ik dat uw buren dit nog aan ons door willen geven of dit inmiddels al hebben gedaan.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet