Klacht POSTNL: Pakketten worden bij niet thuis op het meest ver afgelegen postnlpunt afgeleverd

Moedeloos

Postnl heeft bepaald dat de postcode 5701WC hoort bij de afhaallocatie Dijksestraat in Helmond. Dat betekent bij niet thuis zijn 2 km gaan wandelen of fietsen voor onze pakketjes. Op 341 meter afstand zit een afhaallocatie in de Piet Heinstraat.
De klantenservice van postnl zit sowieso verscholen achter een muur van doorklikken op de website, maar als je dan een telefoonnummer krijgt en iemand aan de lijn dan krijg je te horen dat postnl daar niets aan kan doen. Ze hebben geen invloed op de locatie. Het is toch postnl die bepaald welke postcode bij welk afhaaladres hoort zou ik zeggen.
Na enig aandringen is mij beloofd dat ze daar toch ergens een melding van gaat neerleggen, maar ik heb er een hard hoofd in.
Tot op heden is het enige wat we kunnen doen op tijd, zodra we melding van verzending krijgen, de locatie wijzigen.
Zijn we even te laat dan hebben we pech en bij grote pakketten gaan die dan weer terug naar de afzender als we niet op tijd iemand met een auto kunnen vinden. Dat is dus bij de laatste 2 pakketten gebeurd. Die zijn nu terug naar de afzender. Daarmee is afgesproken dat het geld teruggestort wordt en dat we weer opnieuw kunnen bestellen.
Zo maakt postnl wel extra winst over de rug van de klant.

Serieus kijken of ze aan mijn postcode geen andere locatie kunnen koppelen

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik begrijp dat u de situatie als niet prettig ervaart en graag wilt dat de zending naar een andere afhaallocatie gaat. Helaas is het voor ons als klantenservice niet mogelijk de wijziging voor u door te geven. PostNL maakt de connectie tussen postcode en PostNL punt in verband met logistieke redenen en de ritten van de chauffeurs. Ik kan u dus ook niet verder helpen om deze aan te passen.

Moedeloos
Geen. Is teveel moeite voor postnl er iets aan te doen.