Klacht POSTNL: Pakketten worden buiten onze wil bij buren aangeboden, ondanks nee-nee sticker

Melissa H.

Pakketten worden door Post-NL (tegen ons wil) bij buren aangeboden wanneer we niet thuis zijn bij levering. Je kunt niet altijd aanvinken dat je dit niet wilt, tevens kun je het niet altijd naar aan afhaalpunt sturen.

We hebben een officiële nee-nee sticker geplaatst, waarin we vragen het pakket bij geen gehoor retour te nemen of direct door te zetten naar een afhaalpunt.

De ene bezorger geeft er wel gehoor aan, de andere niet. Of dit wel of niet kan, het is sowieso slecht geregeld allemaal.

Pakket NOOIT bij de buren aanbieden wanneer we niet thuis zijn.

Geachte heer, mevrouw Hopman,

Bedankt voor uw bericht op deze website. U geeft hierin aan dat uw pakketten bij uw buren geleverd worden wanneer u niet thuis bent, echter wilt u dit liever niet. U heeft daarnaast een nee-nee sticker waarop wordt aangegeven bij geen gehoor de zending af te geven bij het PostNL punt of retour te laten sturen. Graag informeer ik u hierover.

Bij bepaalde zendingen mag de bezorger, volgens de verzendvoorwaarden, ervoor kiezen om de zending bij buren af te geven. De meeste ontvangers geven aan dit prettig te vinden, omdat dit een bezoek aan het postkantoor scheelt.

Wilt u liever niet dat uw zendingen bij buren geleverd worden, kunt u dit bij de afzender aangeven Uiteindelijk is het de afzender die bepaalt of een zending wel of niet bij de buren mag worden bezorgd. Als u afspreekt dat een pakket aangetekend naar u wordt verstuurd, dan bezorgen we deze nooit bij de buren. Zie ook: https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/bezorging-pakketten/?searchResult=position1 voor meer informatie. Mijn advies aan u is om dit in de toekomst vooraf te bespreken met de afzender, zodat we rekening kunnen houden met uw wensen.

U geeft tevens aan dat u gebruik maakt van een officiële Nee-Nee sticker. Een officiële Nee-Nee-sticker is er echter alleen om te voorkomen dat reclamedrukwerk en huis-aan-huisbladen worden afgegeven. Voor buren belevering is zo’n sticker niet leidend en hoeft de bezorger hier geen gehoor aan te geven.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Irene
    PostNL