Opgelost door POSTNL: Past door brievenbus en willen pakketvergoeding hebben

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 123652
Gebruiker
garfield24
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb een brief op de post gedaan wat door de opening van een oranje brievenbus past. Deze heb ik dus op de post gedaan. Nu krijgt de ontvanger een betaal code dat ze het bedrag van pakketkosten moet overmaken. Ook al heb ik mijn afzender gegevens op de brief staan. Dit vind ik geen stijl. Als het er niet in past snap ik dat je het als pakket moet versturen. Of de oranje brievenbussen voldoen anders niet aan de voorschriften van post.nl

De oplossing

Dat het verschil in bedrag wordt kwijtgescholden.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Windley,

    Uit uw bericht begrijp ik dat de ontvanger van een poststuk van u een portokaart heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is, als er wel voldoende postzegels op het poststuk zijn geplakt.

    Na het nakijken van de post zie ik dat deze portokaart inderdaad onterecht is. Ik heb hier, op basis van uw adresgegevens, een melding van gemaakt. De ontvanger mag de sticker van de portokaart halen, erop schrijven 'afgeboekt in overleg met Klantenservice PostNL' en deze ongefrankeerd in de oranje brievenbus doen.

    Hiermee is de portokaart aan onze kant afgeboekt en aan uw kant wordt het zo ook geregeld. Mijn excuses voor de ontstane verwarring en frustratie.

    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Bram
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    garfield24
    Datum
    Bedankt voor de snelle oplossing.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
garfield24
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen