Opgelost door POSTNL: per abuis abonnement afgesloten nav advertentie over gratis postzegels

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 7473
Gebruiker
hje
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Medio mei 2012 heb ik 10 gratis postzegels besteld nav een emailtje van prijzenlounge/postnl.Gisteren toen ik een soortgelijk maitje kreeg over andere postzegels,genaamd'' buitenplaatsen'' serie'. opende ik de link in het mailtje,en zag nu wel de kleine lettertjes staan!Ik kwam er achter dat ik destijds een abonnement had afgesloten op postzegels!een jaar lang zal ik tegen betaling van 15 euro 2 postzegelvelletjes per maand ontvangen .Er stond bij dat de koper binnen 7 dagen het recht heeft om de overeenkomst te annuleren.
Die 7 dagen zijn al lang voorbj,we zijn nu ruim 6 weken verder
Echter ; ik heb nooit een order bevestiging gehad ,niet per email,en niet schriftelijk..
er was alleen op de website ,na het aanvragen van de postzegels te lezen'':bedankt voor uw aanvraag ,Uw Anton Pieck postzegelvelletje wordt zo spoedig mogelijk bij u afgeleverd''
Het is zo dat volgens de wet aankoop op afstand,de koper tot 3 maanden na de overeenkomst het recht heeft om te annuleren,als er geen schriftelijke order bevestiging,of orderbevestiging per email wordt gestuurd.
Ik heb trouwens geen ordernummer gekregen .
Hoe kan ik dit het beste aanpakken om dit te annuleren,want dit was voor mij misleidend,en ik kan het niet eens betalen!
mw M

De oplossing

annulering van de overeenkomst

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,Bedankt voor uw bericht op Klachtenkompas. U geeft aan dat u per abuis een abonnement heeft afgesloten. Ik begrijp dat dit niet uw bedoeling is geweest. Graag informeer ik u hierover.Helaas heb ik u niet telefonisch kunnen bereiken, daarom reageer ik hier op uw melding. Opzeggen van een abonnement dient schriftelijk en ondertekend te gebeuren: PostNL Collect Club, Postbus 30051, 9700 RN Groningen. Voor vragen kunt u contact opnemen met de Collect Club via telefoonnummer 0900-2227776 (openingstijden maandag t/m vrijdag, 08.00 - 16.30 uur).Ik verzoek u de melding op deze site af te sluiten als uw probleem hiermee is opgelost.Met vriendelijke groet,Mirjam
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    hje
    Datum
    Zodra ik bericht heb dat het abonnement is geannuleerd door postnl ,zal ik de melding op deze site afsluiten.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,Bedankt voor uw reactie. In afwachting van de annulering zet ik de melding weer even terug. Ik hoop dat het snel is opgelost.Met vriendelijke groet,Mirjam
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    hje
    Datum
    Ik heb per email de bevestiging gekregen dat de bestelling is geannuleerd.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
hje
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen