Klacht POSTNL: Phishing via sms

bmwm3

Ik kreeg zojuist het volgende bericht via sms:

Pakket: NL448251443721 aan 31623...... wordt vastgehouden bij het distributiecentrum. Volg hier uw postpakket: http://strngg.com/ixr.

Ook al staat de naam PostNL nergens vermeld zijn wel soort gelijke afbeeldingen gebruikt als je op de link klikt. Bij het openen van de link kun je je track&trace code (uit de sms) in vullen. Vervolgens zie je dat je pakket onderweg is. Geen informatie over afzender of wat dan ook.
Status: IN BEHANDELING - DISTRIBUTIE CENTRUM AMSTERDAM - 2 EURO VERZENDKOSTEN ZIJN NIET BETAALD LEVERING VINDT PLAATS NA BETALING.

Voorkomen dat andere onschuldige mensen worden benadeeld.

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent het sms bericht dat u heeft ontvangen. Graag wil ik dit toelichten.

Dit is inderdaad een phishing sms. Wij sturen nooit een sms met het verzoek om voor een pakket te betalen. Ik adviseer u om niet op de link te klikken en de sms te verwijderen. Op onze site kunt u hier meer informatie vinden; https://www.postnl.nl/klantenservice/bezorging-en-ontvangst/phishing/?searchResult=position2