Klacht POSTNL: Porto betaald: poststuk kwijt en geld kwijt

NW1975

Onlangs bij thuiskomst een porto kaart van PostNL aangetroffen. Iemand heeft mij iets toegestuurd zonder dit te frankeren maar wat het is of wie de afzender is werd helaas niet duidelijk. Via de website de gevraagde € 1,80 overgemaakt en vervolgens bijna 2 weken gewacht op... niets. Vanavond gebeld met de klantenservice van PostNL en die vertellen me doodleuk dat ik het poststuk niet zal krijgen! Het gewoon verdwenen, weg, en ook naar de overgemaakte € 1,80 kan ik fluiten, tenzij ik voor dat bedrag postzegels wil! De medewerkster van de klantenservice bood me aan mijn klacht te noteren om te zien of het vaker voorkomt, maar daarmee krijg ik het poststuk niet en ook mijn geld niet terug! Je wordt niet eens teruggebeld voor bijv. een status update. Het gaat hier 'slechts' om € 1,80 portokosten, maar evengoed om een enveloppe met voor mij onbekende inhoud en afzender. Zo is het makkelijk verdienen voor PostNL, dit zijn oplichterspraktijken!

1. PostNL zoekt uit waar het pakket gebleven is en houdt mij op de hoogte.
2. Wordt het pakket gevonden dient PostNL het vanzelfsprekend zsm te bezorgen
3. Wordt het pakket niet gevonden wens ik zowel de portokosten als de 6x € 0,45 terug
(tarief p/min klanten'service' PostNL) te ontvangen op mijn bankrekening. Geen
postzegels, ik heb immers ook niet met postzegels betaald.
4. Dat PostNL eens gedegen maatregelen treft om deze vorm van oplichting te
voorkomen

Geachte mevrouw Westerman,Bedankt voor uw reactie. Het is erg vervelend dat u een portokaart heeft ontvangen, maar niet de zending die erbij hoort. Nogmaals mijn excuses hiervoor.Naar aanleiding van uw bericht heb ik telefonisch contact met u opgenomen. Het spijt me bijzonder dat ik niet voor u kan achterhalen waar het betreffende poststuk is en daarmee niet tegemoet kan komen aan uw verzoek.Indien u in de toekomst vaker problemen met een van onze diensten of services ervaart, laat het ons dan weten.Met vriendelijke groet, Dirk