Klacht POSTNL: porto betalen

sprokkereef

Waarom moet ik als geadresseerde porto betalen omdat degene die mij post heeft gestuurd het poststuk onvoldoende gefrankeerd heeft ? Op de achterkant van de envelop stond postcode en huisnummer vermeld. Het poststuk had naar de afzender teruggestuurd kunnen worden evenals het bericht met nog te betalen bedrag i.v.m. te weinig frankeren.
Als dat bij een pakje gebeurt kan ik het weigeren, maar niet als het poststuk, in dit geval een envelop met kaart, via mijn voordeur brievenbus wordt afgeleverd.
Nu ontvang ik een eerste herinnering maar als ik deze niet betaal volgt een verhoging van kosten en nog meer betalen dat het eerste bedrag lokt mij ook niet.
Hoe is dit anders op te lossen dan alleen door toch maar tegen mijn zin te betalen?

Ik wil dat het bedrag dat ik moet betalen niet betalen en verder geen herinneringen tot betalen meer ontvangen.

Geachte mevrouw Sprokkereef,Hartelijk dank voor uw bericht op klachtenkompas. Uit uw reactie begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen voor een poststuk welke naar u verzonden is. Ik kan mij voorstellen dat u deze kosten niet wilt voldoen en bied u dan ook mijn excuses aan.Zoals telefonisch besproken boek ik de portokosten voor u af zodat u deze niet hoeft te voldoen. Ik ga er vanuit dat ik u hiermee voldoende geïnformeerd heb.Met vriendelijke groet,Tineke