Klacht POSTNL: Porto kosten betalen

Schip

Beste dhr. / mw.

Ik kreeg vandaag een briefje binnen dat ik portokosten moet betalen maar ik heb van paar mensen kaart gehad, en heb geen envaloppen meer, (twee weken geleden ontvangen) ook is mij niet opgevallen dat er ergens een stempel overheen zat, en nu krijg ik een rekening..

Aangezien ik dit zelf niet gedaan heb hoef ik dit toch niet te betalen?

Hartelijke groet

Geachte heer Schipper,Bedankt voor uw melding op Klachtenkompas. U geeft aan dat u een portokaart heeft ontvangen maar niet zeker weet over welk poststuk dit gaat. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent. Namens PostNL mijn oprechte excuses hiervoor.Om dit na te kijken en eventueel af te boeken zou ik graag de betaalcode die op de portokaart staat van u ontvangen. Deze gegevens kunt u afgeschermd doorgeven via de Klachtcompleetpagina.Ik zie uw reactie graag tegemoet.Met vriendelijke groet,Mirjam
    Geachte mevrouw Schipper,Vriendelijk bedankt voor uw aanvullende informatie. Helaas heb ik u vandaag niet telefonisch kunnen bereiken, vandaar dat ik hier reageer op uw bericht.
    Met de betaalcode van uw portokaart heb ik kunnen nagaan dat de portokosten betrekking hebben op een poststuk dat naar u verstuurd is. Helaas staat de afzender niet vermeld op de zending. De zending was niet gefrankeerd, terwijl het tarief voor post van 13 gram binnen Nederland € 0,54 is. Het te betalen bedrag bestaat uit het aan frankering ontbrekende bedrag, afgerond naar het eerstvolgende veelvoud van € 0,54 vermeerderd met € 0,54 administratiekosten.U kunt op www.postnl.nl/betalen zelf het poststuk controleren en bekijken hoe de zending eruit ziet. Hiervoor heeft u de betaalcode nodig die op de portokaart staat. Wellicht herkent u het handschrift of de envelop en kunt u op deze manier achterhalen wie de afzender is. Ik adviseer u de portokosten te voldoen.Ik verzoek u de melding op deze site af te sluiten. Mocht u nog vragen over hebben dan verneem ik dit uiteraard graag van u.
    Met vriendelijke groet, Tamar