Opgelost door POSTNL: porto kosten

Nel Free

8 mei poststuk ontvangen, geen afz. Op enveloppe stond frankering gecontroleerd.
23 mei ontvangst portokaart ontvangen. Poststuk onvoldoende gefrankeerd.
Omdat er geen afzender bekend is moet ik de porto kosten voldoen.
Weigeren kon/kan niet omdat er tussen ontvangst poststuk en portokaart inmiddels 14 dagen verstreken zijn.
Het bevreemd mij dat ik de kosten moet voldoen omdat er geen afzender bekend is.
Reden temeer dat ik niet vraag om post die niet van een afzender voorzien is.
Tevens is niet duidelijk dat er niet voldoende gefrankeerd zou zijn, omdat op de enveloppe alleen staat dat er gecontroleerd is. De bevinding ontbreekt.

Omdat het post betreft welke niet van een afzender voorzien is en het feit dat ik hier niet om vraag en het niet iets is wat naar aanleiding van een door mij besteld iets is, denk ik niet dat ik voor de kosten op moet draaien.
Een ander punt is dat het helemaal niet duidelijk is/was dat er niet genoeg gefrankeerd zou zijn.
Mijn oplossing is dat u mij niet verantwoordelijk houdt voor de kosten.

Geachte mevrouw Free,Hartelijk dank voor uw melding op Klachtenkompas. U geeft aan dat u een onvoldoende gefrankeerd poststuk heeft ontvangen en veel later pas de bijbehorende portokaart. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent en bied u namens PostNL mijn hiervoor aan. Graag informeer ik u.Naar aanleiding van uw melding heb ik telefonisch contact met u opgenomen en afgesproken dat u de portokaart met een aantekening retour kunt sturen. Tevens heb ik uw melding geregistreerd zodat het afboeken van de kosten verwerkt kan worden. Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en verzoek u de melding op deze site af te sluiten. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht u opnieuw vragen of opmerkingen hebben voor PostNL.Met vriendelijke groet,Tamar

Nel Free