Opgelost door POSTNL: porto kosten

pamela17061981

ik krijg op zaterdag 28 september 2x een kaartje van portokosten. 1x 2.40 euro en 1x 1.80 euro. de datum die op de kaartjes staan is 26 september. ik weiger deze te betalen gezien het feit dat postnl de post, die niet goed gefrankeerd is, handmatig aan te bieden zodat ik de post kan weigeren want ik vraag niet om die post! verder is het ook zo dat je de onvoldoende gefrankeerde post 2 dagen eerder ontvangt dan dat ik de porto kaartjes heb ontvangen en dus niet meer te controleren is.

de betaalcodes die op de porto kaartjes staan zijn:
ZOI.130925.003499
ZOI.130925.003570

ik verneem graag een reactie terug
met vriendelijke groet Pamela reekers

kwijtschelding

Geachte mevrouw Reekers,Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat u twee betaalverzoeken heeft ontvangen voor onvoldoende gefrankeerde postzendingen.
    U heeft de portokaarten geruime tijd later ontvangen dan de bijbehorende poststukken en daardoor had u niet de mogelijkheid om deze te weigeren. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent en bied u hiervoor mijn excuses aan. Ik kan helaas niet achterhalen waardoor de vertraging van de portokaarten is ontstaan. Uiteraard hoeft u niet te betalen. Om een herinnering te voorkomen verzoek ik u de (eventuele) stickers te verwijderen en de kaarten ongefrankeerd terug te zenden met de vermelding: 'Afgeboekt in overleg met Klantenservice PostNL datum 15-10-2013'.
    Ik heb uw melding geregistreerd om herhaling voor de toekomst te voorkomen.Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven en verzoek u de melding op deze website af te sluiten. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht u opnieuw vragen of opmerkingen hebben voor PostNL. Met vriendelijke groet, Tamar
    pamela17061981
    Bedankt voor de goeie afhandeling