Klacht POSTNL: Porto te betalen voor onvoldoende gefrankeerde post

Klachtnummer
# 173951
Gebruiker
Fritsz
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Herinnering ontvangen voor 5,11 ivm post dat ik zou hebben ontvangen. Naam geadresseerde (J Vd Kies )komt niet overeen met mijn naam . Eerste betalingsverzoek derhalve sowieso verwijderd. Deze kwam een aantal dagen nadat ik een (ander?) pakketje heb ontvangen waarop geen enkele aanwijzing stond dat deze onjuist gefrankeerd zou zijn. Afzender is mij onbekend. Geen medewerker aan deur geweest. Gaarne actie ter voorkoming meer van dit soort vreemde mededelingen.

De oplossing

Gaarne stoppen met betalingsverzoeken en herinneringen en mijndaarvan op hoogte stellen

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/ mevrouw van der Sluis,

    ik zie dat het een brievenbuspakketje betreft dat aan u is geadresseerd en welke u rond 01-6 hebt ontvangen. Omdat u de geadresseerde bent van het betreffende poststuk mag u de sticker van de kaart verwijderen en de kaart terugsturen met de handgeschreven melding 'Afgeboekt i.o. met Klantenservice'. U hoeft de kaart dan niet te betalen en ontvangt geen herinnering.

    Ik hoop u hiermee voldoende mee te hebben geïnformeerd.

    Vriendelijke groet,
    Alie

    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Fritsz
    Datum
    Hartelijk dank!
    Probleem is dat ik de brief niet meer in bezit heb. Kunnen jullie de eea regelen of zal ik op de volgende brief wachten en alsdan deze terugsturen met jullie txt?
    Mvg
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Van der Sluis,


    Bedankt voor uw bericht van 1 juli 2016. Ik begrijp hieruit dat u de portokaart met kenmerk H11.160601.300297 niet meer in bezit heeft.

    Dit is gelukkig geen probleem. Ik maak een melding in ons systeem dat u onterecht een portokaart heeft ontvangen. Hiermee hoop ik het in de toekomst te voorkomen. Mocht u weer een herinnering ontvangen, dan mag u zoals in ons bericht van 30 juni jl. handelen. Als u nu of in de toekomst nog vragen/en of klachten heeft over PostNL kan u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.


    Met vriendelijke groet,
    Sandra Kemper
    Klantenservice PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?