Klacht POSTNL: Portokaart ontvangen

Nicole

Geachte heer/ mevrouw,
Onlangs heb ik twee pakketten verstuurd als particulier via PostNL. Echter krijg ik nu een aanslag op mijn deurmat gepresenteerd, terwijl de pakketjes bij verzending getest zijn in een PostNL- postkantoor of deze door een brievenbus zouden passen, daarnaast voldeden deze brievenbuspakketten aan de door u genoemde afmetingen en zijn ze ook gedeponeerd in een brievenbus. Ik heb per pakket reeds €3,50 betaald en u sommeert mij ook nog eens €5,11,- per pakket. Indien uw medewerker mij had geïnformeerd over het feit dat dit een gevolg had kunnen zijn, had ik voor verzending via Kiala gekozen. Daarnaast heeft uw postbezorger de pakketjes nota bene gewoon door de brievenbus afgeleverd. Ik vermoed dat er wat lucht in de zak is gekomen door verzending, maar mijns inziens had de bezorger ze dan niet af moeten leveren, zodat ik er zelf iets aan had kunnen doen. Ik vind dit een onacceptabele manier van zakendoen. In afwachting van uw bericht. Hoogachtend.

De gewenste oplossing is primair een waarschuwing en dat de portokaart komt te vervallen. Subsidiair een compensatie in de kosten. Ik begrijp ook niet hoe men aan het bedrag van €5,11 komt per pakket, aangezien een pakket versturen (dat niet volgens hen door de brievenbus past) €6,95 kost en ik echter reeds €3,50 per pakket heb betaald. De pakketten zijn nota bene gewoon door de brievenbus bezorgd.

Geachte mevrouw Wagenar,

Uit uw bericht begrijp ik dat u via het postkantoor een postzending heeft verzonden en voor deze zending een portokaart heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor, ik kan me voorstellen dat u het erg vervelend vindt dat u hierdoor een portokaart heeft ontvangen.

Volgens mijn systeem zijn de portokaarten reeds afgeboekt, waardoor u de portokaart mag vernietigen.

Thera