Klacht POSTNL: Portokosten

ACB

Goedemiddag,

Op 4 april heb ik via marktplaats een jurkje verkocht die gewoon door de brievenbus paste. Ik daarop 3 zegels van 1 opgeplakt. Nou kreeg mijn ontvangster een briefje of ze even 6,95 euro wil betalen want het past niet door de brievenbus???

Dit is niet zo netjes vindt ik, en daarbij ben ik het al helemaal niet eens dat er 6,95 betaald zou moeten worden terwijl er al betaald voor was. Dus niet eens een verrekening ook nog? Ik heb een foto van die kaartjes opgestuurd gekregen en kan het hier niet uploaden helaas.

Het zou voor mij dus nog betekenen dat ik het jurkje weggeef en bij moet betalen omdat ik het netjes verstuurd heb?

ACB

Kwijtschelding!

Geachte mevrouw Buschman,

Uit uw bericht begrijp ik dat u onlangs een portokaart heeft ontvangen voor een door u verzonden poststuk. U geeft aan dat het door u verzonden poststuk door de brievenbus paste.

Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden voor het ontstane ongemak. Ik begrijp dat u de portokosten niet wilt voldoen wanneer u zeker weet dat u het poststuk voldoende heeft gefrankeerd. Ik ontvang graag uw betaalcode, zodat ik met u mee kan kijken naar een passende oplossing.

In afwachting van uw reactie.

Nala
    Klantenservice PostNL