Klacht POSTNL: portokosten betalen

Klachtnummer
# 41272
Gebruiker
---azores
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bericht gekrgen van PostNl---er moet € 1.80 extra portokosten betaald worden.
Aangegeven wordt dat het desbetreffende poststuk GEZIEN kan worden op
postnl.nl./betalen----echter dat wil niet lukken.
Poststuk: D02.131118.587729 dd. 191113

De oplossing

tonen poststuk

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Zoutman,Hartelijk dank voor uw melding op Klachtenkompas. Ik begrijp dat u een portokaart heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat u graag wilt weten op welke zending de portokosten betrekking hebben en vind het spijtig om te vernemen dat het niet lukt om de het poststuk te bekijken via onze website. Helaas heb ik u vandaag niet telefonisch kunnen bereiken, daarom reageer ik hier op uw melding.Met de betaalcode van uw portokaart heb ik kunnen nagaan dat u portokosten dient te betalen voor een poststuk dat door u verstuurd is naar een geadresseerde in Deventer. De zending was gefrankeerd met € 0,60 terwijl het tarief voor post van 20 tot 50 gram binnen Nederland € 1,20 is. Het te betalen bedrag bestaat uit het aan frankering ontbrekende bedrag, afgerond naar het eerstvolgende veelvoud van € 0,60 vermeerderd met € 1,20 administratiekosten.Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven en verzoek u deze melding op de site af te sluiten. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht u opnieuw vragen of opmerkingen hebben voor PostNL.Met vriendelijke groet,Tamar
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen