Opgelost door POSTNL: portokosten betalen

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 53143
Gebruiker
hendrik
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Het is prachtig gezegd gaan naar postnl vul je betaalcode in en je kunt zien waar dit voor is ja Annet van postnl dat werkt dus niet

De oplossing

vertel het wat ik fout doe

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Goedendag heer Katuin,In uw e-mail geeft u aan dat u een portokaart heeft ontvangen, maar niet weet voor welk poststuk u de ontbrekende porto moet betalen. Ik adviseer u om de betaalcode van de portokaart op te zoeken via www.postnl.nl/betalen, waarna u een foto te zien krijgt van de brief of kaart waarom het gaat. Het is belangrijk dat de cijfers en letters zonder spatie worden ingevoerd. Ik heb voor u gekeken en het gaat om een briefstuk gericht aan u. Als post onvoldoende postzegels bevat, dan sturen we een portokaart naar de afzender. Dit kan alleen als die zijn of haar adres op de voorkant van de envelop heeft geschreven. Alleen de voorkant van de envelop wordt gescand door de scan-apparatuur. Helaas hebben we in uw geval geen adres van de afzender gevonden. Omdat we toch een dienst hebben geleverd, namelijk het bezorgen van de brief, vragen we aan u om alsnog de portokosten te voldoen.
    Het te betalen bedrag bestaat uit het aan frankering ontbrekende bedrag, afgerond naar het eerstvolgende veelvoud van € 0,64 vermeerderd met € 1,28 administratiekosten.U bent natuurlijk niet verplicht om dit te betalen, want u mag portokosten weigeren, zolang de brief ongeopend is. Houdt u het poststuk, dan betaalt u de portokosten door het bedrag in postzegels te plakken op de portokaart of via een automatische incasso op www.postnl.nl/betalen. We schrijven het bedrag dan aan het einde van de maand af.Met vriendelijke groet,Sam
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    hendrik
    Datum
    Dat is nou net het probleem je voort de code in maar dat werkt niet. Dus met andere woorden jullie site werkt niet goed.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Katuin,Ik begrijp dat het u nog niet is gelukt om het poststuk te bekijken. Dat is natuurlijk erg vervelend. Mijn excuses hier dan ook voor.Ik heb zojuist geprobeerd om het poststuk via www.postnl.nl/betalen te bekijken. Ik heb de betaalcode zoals u heeft aangegeven (Z04.140228.004208) en uw postcode ingevoerd en het lukt mij wel om het poststuk via de site te bekijken. Ik raad u aan om het nogmaals te proberenIk ga er vanuit u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Gerie
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    hendrik
    Datum
    Na een paar mailtjes is het opgelost dus dank hier voor.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
hendrik
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen