Goedendag heer Katuin,In uw e-mail geeft u aan dat u een portokaart heeft ontvangen, maar niet weet voor welk poststuk u de ontbrekende porto moet betalen. Ik adviseer u om de betaalcode van de portokaart op te zoeken via www.postnl.nl/betalen, waarna u een foto te zien krijgt van de brief of kaart waarom het gaat. Het is belangrijk dat de cijfers en letters zonder spatie worden ingevoerd. Ik heb voor u gekeken en het gaat om een briefstuk gericht aan u. Als post onvoldoende postzegels bevat, dan sturen we een portokaart naar de afzender. Dit kan alleen als die zijn of haar adres op de voorkant van de envelop heeft geschreven. Alleen de voorkant van de envelop wordt gescand door de scan-apparatuur. Helaas hebben we in uw geval geen adres van de afzender gevonden. Omdat we toch een dienst hebben geleverd, namelijk het bezorgen van de brief, vragen we aan u om alsnog de portokosten te voldoen.
Het te betalen bedrag bestaat uit het aan frankering ontbrekende bedrag, afgerond naar het eerstvolgende veelvoud van € 0,64 vermeerderd met € 1,28 administratiekosten.U bent natuurlijk niet verplicht om dit te betalen, want u mag portokosten weigeren, zolang de brief ongeopend is. Houdt u het poststuk, dan betaalt u de portokosten door het bedrag in postzegels te plakken op de portokaart of via een automatische incasso op www.postnl.nl/betalen. We schrijven het bedrag dan aan het einde van de maand af.Met vriendelijke groet,Sam
PostNL Klantenservice