Klacht POSTNL: portokosten kan ik via betaalcode niet traceren, omdat de code niet werkt

Klachtnummer
# 284382
Gebruiker
M. de Grip
Datum
1 reactie

Details

De klacht

ik heb van post.nl een kaart ontvangen dat ik portokosten van 4,68 euro moet betalen. Echter de betaalcode R12.171204.101734 met postcode 1328BK werkt niet. Ik weet niet waarvoor ik dan moet betalen, ik heb de laatste tijd niet iets op de post gedaan.

De oplossing

ik wil graag de code willen invoeren, zodat duidelijk wordt waarvoor ik portokosten moet betalen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw de Grip,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart hebt ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat u hier niet blij mee bent en ik bied u dan ook mijn excuses aan.

    Volgens mijn informatie is de brief aan u geadresseerd en is de inhoud waarschijnlijk gaan schuiven tijdens het sorteerproces. Daardoor heeft onze sorteermachine vastgesteld dat dit eigenlijk via onze pakketdienst had moeten worden verzonden. Omdat wij niet in het bezit waren van de gegevens van de afzender, heeft onze machine per ongeluk een portokaart naar uw adres gestuurd. Uiteraard heb ik de kaart voor u afgeboekt zodat u deze niet hoeft te betalen. Mocht u in de toekomst nogmaals een portokaart ontvangen waar u het niet mee eens bent, dan kunt u deze altijd weigeren. Meer informatie daarover leest u op onze website: https://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/portokosten/weigeren-portokosten.html.

    Met vriendelijke groet,

    Thera
    PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen