Opgelost door POSTNL: Portokosten na ontvangst poststuk

Tolsma

Recent hebben wij een poststuk ontvangen. (door de bezorger in onze brievenbus gestopt)Enkele dagen later ontvangen wij een kaart met de melding dat er onvoldoende postzegels zijn geplakt.

1. Het pakket is via een servicepunt van PostNL verstuurd. Hier is het pakket gewogen en zijn de verzendkosten keurig betaald. Dit blijkt uit de sticker op de enveloppe.

2. Als het pakket niet voldoende gefrankeerd zou zijn, waarom bezorgt u dan toch het pakket zonder mij eerst op de hoogte te brengen?

3. U brengt de kosten bij mij in rekening omdat de afzender onbekend zou zijn. De afzender staat duidelijk op de achterzijde van enveloppe vermeld.

Dat u punt 2 middels uw algemene voorwaarden misschien gedekt zult hebben, kan ik me voorstellen. Echter, op basis van punt 1 en 3 in mijn bovenstaande betoog, ben ik van mening dat u de werkzaamheden, waarvoor u reeds een vergoeding heeft ontvangen, niet correct hebt uitgevoerd. Derhalve beschouw ik uw claim als ongegrond.

U neemt het geclaimde bedrag van € 5,52 voor eigen rekening of stelt hiervoor het betreffende servicepunt aansprakelijk en laat deze de kosten vergoeden.

Geachte heer, mevrouw Tolsma,

Uit uw bericht begrijp ik dat u ten onrechte een portokaart heeft ontvangen. Mijn excuses voor dit ongemak.

U heeft het gelijk, de portokaart hoeft u niet te betalen. Van de foutieve verzending maak ik intern een notitie aan zodat dit in de toekomst kan worden voorkomen. Ik wil u vragen de sticker met daarop uw adresgegevens te verwijderen, op de kaart te schrijven 'afgeboekt i.o.m. Klantenservice' en de kaart in een (oranje) PostNL brievenbus te deponeren. Dan handelen wij het verder voor u af.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Raf
    PostNL