Klacht POSTNL: Portokosten online aanschaf marktplaats

Irisvdl

Ik heb via www.unitedwardrobe.com een jasje gekocht van een andere particulier. Op website staat per kledingstuk een prijs inclusief verzendkosten, deze wordt voldaan via iDeal door de koper (ik), waarna de verkoper (de voormalige eigenaresse van het jasje) het stuk verzend. Ik kreeg het jasje via de brievenbuspost in een vuilniszak, ik maakt het het open en was tevreden. Dit is een aantal dagen geleden.

Vandaag kreeg ik een kaart met daarop het verzoek tot het betalen van portokosten (a 8,76 euro) over deze zending. Er zat dus niet genoeg port op de zending, buiten mijn weten om. Ik kan de zending niet meer weigeren omdat ik deze natuurlijk heb geopend (hoe kon ik weten dat die portokosten nog zouden komen?).

Ik wil deze kosten natuurlijk niet betalen, en heb ook niet het adres van de verkoper (dit is via United Wardrobe niet te zien, enkel een naam en een foto van de verkoper).

Kan dit worden opgelost PostNL?

Iris van der Loo

Ik wil graag dat dit bedrag wordt kwijtgescholden, ik had niet kunnen weten dat het kwam (en de zending kunnen weigeren). Bovendien heb ik geen zakelijke overeenkomst met PostNL (zoals de verzender dat wel heeft) en heb ik in principe nergens om gevraagd.

Irisvdl
    Update:
    Ik heb gisteren (naast PostNL) ook Unitedwardrobe.nl ingelicht over dit geval. Vanmorgen al kreeg ik een heel vriendelijk bericht terug van de klantenservice van de website en werd me verteld dat ik niets meer hoefde te doen en dat zij alles op zouden lossen. Waanzinnig goede service!
    Geachte mevrouw van der Loo,

Hartelijk bedankt voor de update. Ik ben blij dat dit inmiddels is opgelost.

Annet